عصر خودرو

سیزدهمین نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو COMCEC برگزار شد

عصر بازار- سیزدهمین نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو COMCEC (CMR) بیست‌وپنجم مهرماه ۱۴۰۳ به میزبانی هیئت بازارهای سرمایه ترکیه و دبیرخانه COMCEC با مشارکت ایران و به صورت مجازی برگزار شد.

سیزدهمین نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو COMCEC برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، آذربایجان، اندونزی، مالزی، مالدیو، پاکستان، لبنان، مصر، کویت، مراکش، امارات در نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو (COMCEC (CMR، حضور داشتند و به تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با بازارهای مالی پرداختند.

    شرکت‌کنندگان این نشست در مورد تحولات اخیر بازارهای مالی و بررسی فعالیت‌های آینده بازارها بحث و تبادل نظر کردند و نمایندگان ایران، ترکیه، مالزی و آذربایجان تجربیات و دیدگاه‌های خود را در زمینه چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بازارهای مالی به اشتراک گذاشتند.

    همچنین در این نشست بر اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند هوش مصنوعی و بلاکچین برای بهبود فرآیندهای نظارتی، افزایش شفافیت و جلوگیری از تخلفات تاکید شد.

    نمایندگان بر لزوم همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های قانون‌گذاری، به‌ویژه در زمینه استفاده از فناوری‌های نوظهور و مقررات مرتبط با آن‌ها، تاکید کردند و پیشنهادهایی برای افزایش هماهنگی بین نهادهای مالی نیز مطرح شد.

    علاوه بر این، موضوعات مربوط به تنظیم مقررات خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده و توسعه بسترهای مالی مرتبط با دارایی‌های ملکی نیز مورد بحث قرار گرفت.

    نماینده مدیریت پژوهش و توسعه سازمان بورس ایران به عنوان رییس کارگروه سواد مالی در این نشست، به بررسی نقش پلتفرم‌های آنلاین و هوش مصنوعی در ارتقای سواد مالی سرمایه‌گذاران پرداخت.

    او در بخشی از صحبت‌های خود به نقش تحولی هوش مصنوعی در بخش مالی پرداخت و مزایای آن را از جمله دقت بالاتر، افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه مشتری عنوان کرد. همچنین ریسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانند ایجاد تقلب‌های پیشرفته و خطرات حریم خصوصی را نام برد و تاکید کرد که برای مقابله با این خطرات، به شفافیت و مقررات دقیق نیاز است.

    نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در این نشست، سه پیشنهاد کلیدی برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی در بازارهای مالی را «استفاده از هوش مصنوعی در بازارها و ارزیابی خطرات آن، وضع جریمه‌های شدید برای سوءاستفاده از هوش مصنوعی در کلاهبرداری‌های مالی، ایجاد گروه‌های کاری مشترک بین نهادهای مالی برای هماهنگی مقررات هوش مصنوعی» دانست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ماه پیش
        آرشیو