عصر خودرو

موافقت ایران برای صادرات کاتد مس به چین

عصر بازار: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای صادرات کاتد مس به چین در حاشیه سفر یک هیات تجاری از این کشور به کرمان و تهران موافقت کرد.

موافقت ایران برای صادرات کاتد مس به چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد مراد علیزاده طی نشستی با یک هیات چینی در ارتباط با درخواست آنها برای سرمایه گذاری در این صنعت، اظهار داشت: تحقق این موضوع، نیازمند اجرای مرحله نخست همکاری میان دو طرف است.

    همچنین بررسی راه‌های همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو طرف از محورهای مورد گفت وگوی این نشست بود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران پیش ازاین با استناد به آمار سال 2013 گفته بود: تولید مس جهانی در این سال 21 میلیون تن بود که از این رقم 17.5 میلیون تن از محل معادن کشورهای مختلف صورت گرفت.

    به گفته وی، چهار میلیون تن مس از محل تبدیل مس ضایعاتی در دنیا تولید می شود و بیشترین رقم در کشور شیلی با میزان 6.5 میلیون تن صورت می گیرد.

    مرادعلیزاده، چین را به عنوان بیشترین مصرف کننده این فلز معرفی کرد که با رقم 8.5 میلیون تن بالاترین مصرف را به خود اختصاص داده است.

    او اظهار داشت: متوسط مصرف سرانه مس دنیا سه کیلوگرم به ازای هر نفر است و در ایران به ازای هر نفر 1.4 کیلوگرم مس مصرف می شود.

    گفته می شود مصرف مس ایران به صورت مستقیم سالانه 120 هزار تن است.

    آمارهای منتشر شده نشان می دهد تولید کاتد مس در سال گذشته با رشد سه درصدی نسبت به سال 92 به رقم 194 هزار تن رسید، انتظار می رود در سال جاری میزان استخراج سنگ مس به 51 میلیون تن برسد و کاتد مس تولیدی نیز 200 هزار تن شود.

    برچسب ها