عصر خودرو

بازگشت امید به بازار سرمایه

عصر بازار- علی اکبر امین تفرشی، مدیرعامل سرمایه گذاری پارس آریان گفت: برنامه‌های وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه، انتصاب رییس جدید سازمان بورس و تفاهم گفتمانی که بین دکتر همتی و دکتر صیدی برای حمایت از بازار سرمایه شکل گرفته، باعث ایجاد امید در بازار شده است.

بازگشت امید به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ علی اکبر امین تفرشی، انتصاب دولت جدید، مشخص شدن وزیر اقتصاد و تغییر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را از جمله دلایل تحولات مثبت در بازار برشمرد و گفت: مجموعه این عوامل به ویژه اظهارات دکتر همتی وزیر اقتصاد و صیدی رییس سازمان بورس درباره حمایت از بازار تحولات جدیدی را در بازار رقم زد.

    او افزود: رکود حاکم بر بورس در یک سال اخیر و رسیدن قیمت ها به پایین‌ترین حد ممکن نیز نشان داد بازار منتظر خبر خوش و حمایت جدی و تغییر مثبت است.

    تفرشی، با اشاره به امید شکل گرفته در بازار سرمایه، توضیح داد: بیانات وزیر اقتصاد درباره بازار سرمایه، انتصاب رییس جدید سازمان بورس و تفاهم گفتمانی که بین دکتر همتی و صیدی برای حمایت از بازار سرمایه شکل گرفت و ساختار حاکم بر بورس، همگی باعث ایجاد امید در بازار شد.

    به گفته مدیر عامل سرمایه گذاری پارس آریان، همچنین ضمن تحلیل اثر تحولات اخیر منطقه بر بورس اعلام کرد: ریسک تحولات سیاسی و حوادث منطقه‌ای همه بازارها را در منطقه تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در بازار سرمایه ایران این ریسک‌ها دیگر تاثیر چندانی برجای نخواهد داشت.

    او گفت: به نظر می‌رسد فعالان بازار در ارزیابی اثرات تحولات منطقه‌ای، نه این‌که ریسک جنگ را کم ببینند، بلکه تصورشان این است که بازار به کف رسیده و ارزنده است، در نتیجه حتی اگر تحولات منفی هم شکل بگیرد، اتفاق ناخوشایندی را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

    تفرشی در پایان این را هم اضافه کرد: با توجه به امید شکل گرفته در بازار، سرمایه‌گذاران و فعالان بورس با دقت ریسک سیستماتیک بازار را دنبال می‌کنند ولی درعین حال،به تغییرات و تحولات داخلی امیدوار هستند که نتیجه آن در صحبت‌های دکتر همتی و صیدی به وضوح مشخص است.