عصر خودرو

سقوط عرضه اولیه سهام جهانی

عصر بازار- گزارش شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست اند یانگ نشان داد که عرضه عمومی سهام جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میزان ۱۲ درصد کاهش را ثبت کرده است.

سقوط عرضه اولیه سهام جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست اند یانگ (EY)، عرضه‌های اولیه سهام (IPO) یا عرضه عمومی سهام جهانی در نیمه اول سال 2024 با 12 درصد کاهش نسبت به سال قبل به رقم 551 رسید.

    شرکت ارنست اند یانگ در گزارشی اعلام کرد که درآمد حاصل از عرضه عمومی نیز با کاهش 16 درصدی نسبت به سال 2023 به 52.2 میلیارد دلار رسیده است.

    این کاهش به دلیل فعالیت آهسته‌تر عرضه عمومی اولیه جهانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بود، زیرا معاملات از 237 به 216 کاهش یافت که منجر به کاهش 73 درصدی درآمد سالانه 10.4 میلیارد دلاری در ماه‌های ژانویه تا ژوئن شد.

    از سوی دیگر، حجم عرضه عمومی اولیه جهانی در مناطق اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا (EMEIA) به‌طور قابل توجهی در همان دوره افزایش یافت و بیشترین افزایش در آمریکا از 77 به 86 مشاهده شد.

    بخش صنعت با 115 معامله در عرضه عمومی اولیه جهانی عملکرد خوبی داشت که 21 درصد از کل را به خود اختصاص داد که ناشی از فعالیت قوی و استراتژیک، به ویژه در هند بود.

    همچنین، بخش فناوری عملکرد بهتری داشت و 10.8 میلیارد دلار از درآمدهای عرضه عمومی اولیه جهانی را ثبت کرد که بیشتر این وجوه از ایالات‌متحده تامین شد.

    این داده‌ها به‌صورت ماهانه حاکی از آن بود که در ماه آوریل تا ژوئن، تعداد عرضه‌های اولیه عمومی جهانی نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافت.

    بیزنس گزارش کرد، بر اساس داده‌های این شرکت بزرگ حسابرسی، درآمد حاصل از عرضه اولیه سهام در سه ماهه دوم 31 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 27.8 میلیارد دلار رسید.

    برچسب ها