عصر خودرو

نماینده مجلس دوازدهم؛

تامین مالی از مسیر بازار سرمایه، اولویت دولت چهاردهم باشد

عصر بازار- مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه باید مسیر پایدار و ثابتی برای صنایع مهم و استراتژیک بورسی تعریف شود، بیان کرد: تامین مالی از بازار سرمایه باید جزو اولویت‌های دولت چهاردهم باشد.

تامین مالی از مسیر بازار سرمایه، اولویت دولت چهاردهم باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا،مصطفی طاهری، با اشاره به انتظارات بازار سرمایه از دولت چهاردهم،  گفت: فعالان اقتصادی و همچنین سیاست‌گذاران و دولتمردان طی شرایط موجود اقتصاد و همچنین اتفاقات اخیر در بازار سرمایه به این نتیجه رسیده‌اند که برای سرمایه گذاری نیازمند به بازار سرمایه هستیم و به جای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، سرمایه‌ها را برای کمک به رشد و رونق تولید به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم.

    تامین مالی از بازار سرمایه

    این نماینده مجلس دوازدهم با تاکید بر این که تامین مالی از بازار سرمایه باید جزو اولویت‌های دولت چهاردهم باشد، افزود: کلیدی‌ترین و مهمترین راهکار تحقق این هدف، جذب اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار است چرا که طی اتفاقات سال 99، اعتماد اکثر سرمایه‌گذاران نسبت به بازار از دست رفته و یا کمرنگ شده است که برای التیام این آسیب، باید راهکارهای جذب اعتماد مورد بررسی قرار گیرد.

    طاهری در ادامه بازگشت اعتماد به بازار سرمایه را مهم خواند و اظهار داشت: برطرف کردن ریسک سیستماتیک و سیاسی از بازار، تأمین نقدینگی از بازار، اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله سیاست‌هایی است که برای بازار سرمایه مفید است و باعث اعتماد بیشتر خواهد شد.

    برنامه‌ای منسجم برای توسعه و غلبه بر ناترازی‌ها

    وی همچنین گفت: شرط اصلی ایجاد اعتماد و اطمینان در بین سهامداران بازار سرمایه، پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و داشتن برنامه‌ای منسجم برای توسعه و غلبه بر ناترازی‌ها و چالش‌های اقتصادی است.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: تا زمانی که بی‌ثباتی در نرخ ارز و قیمت مواد اولیه و تصمیمات سلیقه‌ای و قیمت‌گذاری دستوری برطرف نشود سرمایه‌گذار نمی‌تواند در بازار سرمایه مشارکت و سرمایه‌گذاری کند.

    مسیر پایدار و ثابت برای صنایع مهم

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به برخی مشکلات صنایع مهم بورسی اشاره کرد و گفت: اتخاذ تصمیمات یک شبه درباره نرخ مالیات، نرخ خوراک و … برای صنایع بسیار خطرناک است و چالش‌هایی را در بحث سود شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد بنابراین، به همین منظور باید مسیر پایدار و ثابتی را برای صنایع مهم و استراتژیک در دولت چهاردهم تعریف کرد تا اتفاقات موجود برای صنایع قابل پیش بینی باشد.

    طاهری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد نه تنها به شرکت‌های بورسی و سهام آسیب نخواهد زد بلکه روند اعتماد و جذب سرمایه‌گذاری در بازار را رشد خواهد داد و این به نفع اقتصاد و دست یابی به رشد 8 درصدی اقتصاد است.

    برچسب ها