عصر خودرو

ثبات بازار طلا و قیمت سکه با سیاست‌های بانک مرکزی اتفاق افتاد

عصر بازار- فعال بازار طلا با بیان اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع آن توسط بانک مرکزی است، افزود: با توجه به اینکه در ۲ الی سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته آتی نیز این ثبات ادامه پیدا می‌کند.

ثبات بازار طلا و قیمت سکه با سیاست‌های بانک مرکزی اتفاق افتاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمد کشتی آرای» در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته پایانی خرداد ماه گفت: در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا نوسانی را تجربه کرد که در برخی روزها کاهشی و در برخی روزها افزایشی بود. در طول هفته قیمت جهانی طلا با 10 دلار کاهش همراه بود؛ اما امروز -جمعه- با کمی افزایش به 2 هزار و 348 دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته 12 دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

    وی افزود: کاهش قیمت ارز باعث شد در طول هفته گذشته، قیمت سکه با کاهش همراه باشد. با توجه به افزایش تقاضا در بازار به دلیل ایام محرم و توزیع سکه توسط بانک مرکزی، بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شد و حباب سکه کاهش یافت.

    این فعال بازار طلا با تاکید براینکه قیمت طلا با توجه به نوسانات قیمت جهانی و ثابت ماندن قیمت ارز، تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح قدیم در هفته‌ای که گذشته و در آخرین معاملات با 400 هزار تومان کاهش قیمتی به نرخ قیمت 36 میلیون و 500 هزار تومان، سکه طرح جدید با 300 هزار تومان کاهش هفتگی 39 میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه با 350 هزار تومان کاهش هفتگی 22 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه با 400 هزار تومان کاهش هفتگی 14 میلیون و 500 هزار تومان و سکه‌های گرمی بدون تغییر 6 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خوردند.

    کشتی آرای افزود: هر گرم طلای آب شده با توجه به نواسانات قیمت انس و ثابت ماندن قیمت ارز، 14 میلیون و 570 هزار تومان به فروش رسید و هر گرم 18 عیار بدون تغییر فاحش در طول هفته به نرخ 3 میلیون و 363 هزار تومان داد و ستد شد.

    این فعال بازار طلا با تاکید بر اینکه کاهش قیمت سکه به دلیل توزیع سکه توسط بانک مرکزی اتفاق افتاد، تصریح کرد: حباب سکه در آخرین معاملات هفته با کاهش 500 هزار تومانی به 6 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

    وی درباره وضعیت قیمت طلا در هفته پیش‌رو افزود: با توجه به اینکه در 2 الی سه هفته گذشته شاهد ثبات قیمت طلا در بازار بودیم، در هفته نیز این ثبات ادامه پیدا کند.

    برچسب ها