عصر خودرو

۴۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده است.

۴۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس امروز 30 خرداد با یک تغییر 7 هزار و 966 واحدی به سطح 2 میلیون و 44 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز یک وضعیت مثبت را تجربه کرد به طوری که با تعییر 596 واحدی در ارتفاع 665 هزار و 750 واحدی رسید ارزش معاملات امروز 3 هزار و 241 میلیارد تومان بود.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: همچنین حجم معاملات امروز 5 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم ثبت شده است و در نهایت هم 40 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است. مورد دیگر این که امروز 63 درصد بازار سرمایه به عبارتی 452 نماد در محدوده مثبت و 37 درصد بازار یعنی 277 نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند.

    او گفت: امروز تعداد خریداران حقیقی 58 هزار کد و در مقابل تعداد فروشندگان حقیقی هم 68 هزار کد ثبت شده است. بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها را صندوق‌های سهامی و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بعد از اتفاقاتی که در بازار رخ داد طی اخبار چند روز اخیر بناشد از 9 تیرماه دامنه نوسان به مثبت و منفی 6 درصد بازگردد و خبری از واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هم مخابره  شد.

    برچسب ها