عصر خودرو

افزایش ۲۳ میلیارد مترمکعب به تولید گاز کشور

عصر بازار- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از پالایشگاه‌های ششم و نهم(فازهای ۱۵ و ۱۶ و فاز ۱۲) مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۹۴، بیش از ۲۳ میلیارد مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده شده است.

افزایش ۲۳ میلیارد مترمکعب به تولید گاز کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز چهارشنبه به نقل از حمیدرضا عراقی افزود: افزایش تولید سال گذشته، با تکیه بر دانش و توان نیروهای متخصص داخلی در پارس جنوبی، منافع بسیاری ازجمله کاهش آلودگیهای زیست محیطی و آسایش مردم را درپی داشته است.
    وی با اشاره به مشارکت شرکتهای مجتمع گاز پارس جنوبی، نفت و گاز پارس و پتروپارس در راه‌اندازی فاز 19 گفت: این همبستگی که با در کنار هم قرار گرفتن این شرکتها در راه به ثمر نشستن این پروژه‌ بزرگ ملی به وجود آمده، یک حرکت بزرگ فرهنگی‌ بسیار مغتنم و با ارزش و نشانه‌ همدلی است که همه‌ ما به آن افتخار می‌کنیم.
    عراقی ادامه داد: این هنر دولت تدبیر و امید است که با دست خالی و بدون پول و تنها با تکیه بر توان جوانان برومند، کشور را اداره می‌کند و همین مسأله در وزارت نفت نیز نمود دارد و ما می‌بینیم که با وجود کمبود منابع مالی، وزارت نفت، پالایشگاه‌های جدید را به بهره‌برداری رسانده و منفعت بسیار زیادی را برای مردم‌ به ارمغان آورده است.
    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی خواست در فاز 19 مانند دیگر پالایشگاهها با تمام توان علمی و تجربه‌شان به فعالیت بپردازند و از پیمانکار بهره‌بردار حمایت کنند تا این پروژه‌ بزرگ به بهترین نحو ممکن و به سلامت به پایان برسد.
    قرارداد ساخت و بهره‌برداری فاز 19 پارس جنوبی در 25 خرداد 89 به ارزش 4.8 میلیارد دلار منعقد شد و تاکنون در مجموع دریا و خشکی بیش از 93.3 درصد رشد داشته است و در نیمه‌ دوم سال جاری بطور کامل بهره‌برداری می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها