عصر خودرو

واگذاری بلوک بیش از ۵۱ درصدی پتروشیمی شازند

عصر بازار- بلوک ۵۱.۳۲ درصدی پتروشیمی شازند از طریق بورس در فرآیندی کاملا شفاف و رقابتی به پالایشگاه تهران واگذار شد.

واگذاری بلوک بیش از ۵۱ درصدی پتروشیمی شازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بانک ملی با هدف اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم درباره کاهش تصدی‌گری و واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌ها، بیش از 51 درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند را از طریق بازار اول بورس اوراق و بهادار تهران به بالاترین قیمت واگذار کرد.

    بر اساس این گزارش، عرضه بلوک 51.32 درصدی پتروشیمی شازند، بر مبنای مصوبه هیات وزیران، در بازار اول بورس به صورت کاملا شفاف و رقابتی انجام شد و پالایشگاه تهران با بالاترین قیمت پیشنهادی موفق به خرید آن شد.

    همچنین، این واگذاری که گامی عملی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری است، علاوه بر شفافیت در فرآیند، یک بنگاه بزرگ اقتصادی را به زنجیره اصلی خود یعنی پالایشگاه متصل و به خریدار با اهلیت واگذار کرد.

    افزون بر این، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در توئیتی درباره واگذاری پتروشیمی شازند، بیان کرد: واگذاری شفاف پتروشیمی شازند به ارزش نقد 24 همت از سوی زیر مجموعه بانک ملی به خریدار صاحب اهلیت نتیجه مصوبه متحولی بهمن ماه هیات وزیران بوده و گام مهمی در اجرای فرمان رهبر انقلاب و مطالبه مردم مبنی بر خروج از بنگاهداری بانک‌ها است.

     

    برچسب ها