عصر خودرو

بیشتر کالا‌های مصرفی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند

عصر بازار- سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بسیاری از کالا‌های اساسی از جمله مواد خوراکی و کالا‌های مصرفی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

بیشتر کالا‌های مصرفی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی موحد بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه  بسیاری از مواد خوراکی و کالاهای اساسی و بسیاری از کالاهای مصرفی  معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند، گفت: فرآورده های  کشاورزی و دامی از جمله  شیر، پنیر ،ماست و ... معاف از مالیات هستند و مالیات بر ارزش افزوده بر آنها تعلق نمی گیرد.

    وی با بیان اینکه مالیات بر مصرف به واسطه  آنکه معافیت های بسیاری در این زمینه وجود دارد  قاطبه مردم را در برنمی گیرد و مصرف کننده مالیاتی را پرداخت نمی‌کند، اظهار کرد:  تنها راه حل برای آنکه مالیات بر ارزش افزوده ای که  مصرف کننده  نهایی آن را پرداخت می‌کند را بتوانیم از فروشندگان دریافت کنیم آن است که شفافیت در این مسیر ایجاد کنیم.

    وی بیان کرد: برای شفافیت در این مسیر لازم است که هر فروشنده صورت حساب خود را ثبت کند و ما از آحاد مردم تقاضا داریم که در هنگام خرید فاکتور و یا صورت حساب را از فروشنده مطالبه کند.

    سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور توضیح داد: اتصال دستگاه ها به سامانه مودیان مالیاتی از ابتدای دی ماه شروع شده و هنوز قاطبه صاحبان مشاغل به این سامانه متصل نشده اند. بخشی از اصناف حقوقی به این سامانه متصل شده اند بنابراین  باید شرایطی را ایجاد کنیم که تمامی فروشندگان به سامانه مودیان مالیاتی متصل شوند.

    برچسب ها