عصر خودرو

مهلت ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان ۲۱ روزه شد

عصر بازار- به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی مهلت ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به سامانه مودیان به ۲۱ روز افزایش یافت.

مهلت ارسال صورت‌حساب الکترونیک به سامانه مودیان ۲۱ روزه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،‌ مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور ‌بیان کرد: طبق لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان از اول دی‌ماه 1402 تمام اشخاص حقوقی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی هستند.

    وی گفت: پیش از این سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تنها 7 روز به مودیان مهلت ارسال صورتحساب الکترونیکی داده بود.

    بکنظر افزود: با این حال مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی درخواست‌های متعددی برای ایجاد تسهیلات جهت انجام تکالیف مقرر در قانون پایانه‌‏های فروشگاهی و سامانه مودیان داشتند.

    سخنگوی سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: از این رو با پیگیری‌های انجام شده از طریق کارگروه راهبری سامانه مودیان، مهلت صدور صورتحساب الکترونیکی تا ثبت در سامانه مودیان تا اطلاع ثانوی به 21 روز افزایش یافت.

    موحدی بکنظر اظهار کرد: این مهم با عنایت به سیاست‌های کلان سازمان امور مالیاتی برای بهره ‏مندی کلیه مودیان از مشوق ها و تسهیلات قانون مذکور از حیث زمان صدور صورتحساب الکترونیکی تا ثبت در سامانه مودیان و محاسبه سیستمی مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت.

    برچسب ها