عصر خودرو

سفیر نیکاراگوئه در ایران:

ایران در نیکاراگوئه پالایشگاه می‌سازد

عصر بازار- سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه این ۲ کشور در حوزه انرژی مبادلات زیادی خواهند داشت، گفت: ایران در نیکاراگوئه پالایشگاه نفت و گاز می‌سازد.

ایران در نیکاراگوئه پالایشگاه می‌سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزراش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، لنین براوو دوشنبه 18 اردیبهشت در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه افزایش روابط تجاری و اقتصادی نیکاراگوئه با بوشهر اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: بعد از سفر وزیر خارجه ایران به نیکاراگوئه، تحولات ارزشمندی در روابط تجاری ایجاد شده و بزودی با سفر رئیس جمهور به آمریکای مرکزی و شمالی که با سفر به نیکاراگوئه آغاز می‌شود، سطح روابط رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

    وی با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، روابط با آمریکای مرکزی به ویژه نیکاراگوئه رشد خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: ایران و نیکاراگوئه در حوزه انرژی مبادلات زیادی خواهند داشت که نقش پارس جنوبی و استان بوشهر در این مسیر غیر قابل انکار است.

    سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه مسئولان ارشد ایران، تاکید زیادی بر گسترش روابط ایران با نیکاراگوئه دارند، تصریح کرد: این موضوع اهمیت زیادی برای ما دارد.

    لنین براوو با پیشنهاد خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای استان بوشهر با یک‌شهر نیکاراگوئه افزود: این مهم در نزدیک‌تر شدن مناسبات دو کشور موثر است.

    وی از سفر مدیر سرمایه‌گذاری خارجی نیکاراگوئه به ایران خبر داد و تصریح کرد: انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در این سفر در حوزه‌های انرژی و اقتصادی پیش‌بینی شده است.

    سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه قیمت سوخت در نیکاراگوئه بسیار بالاست، گفت: شرکت‌های خصوصی، سوخت را از آمریکا و مکزیک می‌خرند و به کشور وارد می‌کنند که قیمت بسیار بالایی دارد.

    لنین براوو اضافه کرد: شرکت دولتی سوخت در نیکاراگوئه از سوی آمریکا در تحریم است و ایران می‌تواند در صادرات سوخت به کشور ما کمک زیادی کند که برای دو کشور سودآور است.

    وی گفت: قیمت هر لیتر بنزین در نیکاراگوئه بیش از 1.3 دلار است و امیدوارم با ساخت پالایشگاه بتوانیم قیمت را کنترل کنیم.

    برچسب ها