عصر خودرو

وزیر اقتصاد: ۳۶ همت اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد

عصر بازار- وزیر اقتصاد با بیان اینکه تعیین تکلیف اموال تملیکی از ابتدای سال جاری تا کنون رشد ۱۱۰ درصدی به ارزش ۳۶ همت داشته است، گفت: بالاترین رکورد فروش تاریخ اموال تملیکی خرده‌فروشی، از طریق سامانه رقم خورده است.

وزیر اقتصاد: ۳۶ همت اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در جریان دومین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به هرمزگان ‌و بازید از انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی این استان اعلام کرد: در 10 ماهه سالجاری شاهد رشد 110درصدی در تعیین تکلیف اموال تملیکی نسبت به 10 ماهه سال گذشته به ارزش 36 همت هستیم و بالاترین رکورد فروش تاریخ اموال تملیکی خرده‌فروشی شفاف به مردم از طریق سامانه رقم خورده است.

    وی گفت: یکی از اقدامات تحولی مهم در دوره دولت مردمی سیزدهم ساماندهی کامل حوزه انبارهای اموال تملیکی و کالاهای متروکه بوده است که به‌صورت مزایده انجام شده است.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: استان هرمزگان به عنوان بزرگترین نقطه تجاری کشور است که بالاترین آمار فروش اموال تملیکی کشور را دارد و پیشقراول در اصلاحات اموال تملیکی بوده است.

    وی افزود: در سفر دور اول رییس جمهور به هرمزگان در محوطه انبارهای اموال تملیکی باهنر شاهد صدها دستگاه خودروی بلاتکلیف زیر گرمای آفتاب بودیم که در حال فرسوده شدن بود که بعد از دستور رییس جمهور و همکاری دستگاه قضا و دولت، 482 دستگاه از این خودروها به فروش رفت.

    خاندوزی با بیان این که پنج دستگاه از خودروها امکان به فروش رساندن در کشور را نداشت، افزود: 100 دستگاه دیگر نیز منتظر دستور حکم قضایی است و عملاً نسبت به دوره گذشته خودروهایی که حکم قضایی دارند به طور کامل تعیین تکلیف شدند.

    وی در مورد نظارت برخط بر اموال تملیکی گفت: علاوه بر تعیین تکلیف اموال تملیکی بنا بود وارد دوره هوشمند سازی اموال تملیکی شویم، که سامانه‌ای در این ارتباط با نظارت برخط، تعداد ورودی‌ها، میزان موجودی و ارزش کالاها با پرونده‌های که در سیستم قضایی در حال تعیین تکلیف است طراحی شده که از این طریق بر چرخه اموال تملیکی به صورت برخط نظارت می شود.

    وزیر اقتصاد گفت: هم اکنون در چند استان کشور از امروز این سامانه برخط شروع بکار کرده و تا پایان سال جاری این سامانه در همه 31 استان کشور رونمایی می شود.

    به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد در جریان دومین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به هرمزگان؛ برای تسهیلگری در روند تجارت خارجی وارد گمرکات شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین گمرک کشور شد و از مجموعه این گمرک و اسکله بندر شهید رجایی بازدید کرد.

    دکتر خاندوزی در جریان این بازدید از سالن واردات گمرک شهید رجایی بازدید و در جریان خدمات دهی سامانه تجارت یکپارچه فرامرزی قرار گرفت، وی همچنین از سالن صادرات این گمرک نیز بازدید و سامانه جامع امور گمرکی را مورد بررسی قرار داد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع فعالان اقتصادی در این گمرگ حاضر و فعالان اقتصادی نیز مسائل و مشکلات پیش روی خود در حوزه صادرات و واردات کالا در این گمرک را با وی مطرح کردند.

    خاندوزی در پایان بازدید از گمرک شهید رجایی نشستی با رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، رییس گمرکات هرمزگان، مدیر بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار کرد و مشکلات و مسائل پیش روی صادرات و واردات بزرگترین گمرک جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرارد داد.

    در این بازدید همچنین محمد رضوانی فر معاون وزیر و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی، محسن مومنی راد دستیار وزیر اقتصاد، دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت، دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و دکتر رضا خدابنده معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، حضور داشتند.

    برگزاری نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان به ریاست وزیر اقتصاد نیز از دیگر برنامه های وزیر اقتصاد در این استان بود، این نشست که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مردم بندرعباس و جزیره قشم در مجلس شورای اسلامی، رؤسای کل گمرک و جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و مدیران اقتصادی استان و فعالان بخش خصوصی این استان برگزار شد البته در این نشست نمایندگان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی هرمزگان مشکلات پیش روی کسب وکارهای خود را در حضور وزیر اقتصاد مطرح کردند.

    برچسب ها