عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

۲۰۰۰ صورت مالی شرکت دولتی تا پایان سال منتشر می‌شود

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار دو هزار صورت مالی شرکت‌های دولتی تا پایان سال خبر داد.

۲۰۰۰ صورت مالی شرکت دولتی تا پایان سال منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سیداحسان خاندوزی در مراسم روز حسابدار اظهارداشت: اگر سیاستگذاری را علم اتخاذ تصمیم های درست در کشور می دانیم برای این تصمیم درست نیازمند اطلاعات دقیق و به هنگام از موقعیت کنونی اقتصاد هستیم و این اشراف جز از طریق حسابداری جامع میسر نمی شود و تا زمانیکه گزارشگر مالی دقیق و درست نباشد سیاستگذار تصمیم درست نمی تواند اتخاذ کند.

    وی افزود: گزارشگری مالی شبکه عصبی اقتصاد است و حسابداران سازندگان شبکه عصبی اقتصاد هستند و پیامی که از وضعیت بازیگران اقتصاد به بازار و حکمرانی منتقل می شود زمینه را برای اتخاذ تصمیم درست صادر می کند تا زمان لازم برای اصلاح اقتصادی از بین نرود.

    خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد آمادگی دارد برای اثربخش کردن گزارشگری مالی و اتخاذ سیاست‌های به هنگام و اصلاحات مورد نیاز کمک کند.

    وی اظهارداشت: اگر اقتصاد، تجارت و معاملات اقتصادی در دو دهه اخیر با سرعت تغییر کرده ما در این جهان پرشتاب باید گزارشگری مالی را با این شتاب ارتقا دهیم.

    خاندوزی با اشاره به انحلال موسسه اعتباری نور و شبهات مطرح شده در جامعه گفت: در زمانی که وارد مجلس شورای اسلامی شدم بسیاری از زبان ده بودن موسسات اعتباری گله داشتند و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم رییس جمهور تاکید کردند که مشکلات موسسات ناتراز باید رفع شود و در همین راستا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وارد عمل شد اما چهره بیرونی این اقدام متضرر شدن ذینفعان و مردم بود در حالیکه در این زمینه کارشناسی لازم انجام شده بود و باید پنج سال پیش این موسسه منحل می‌شد.

    وی ادامه داد: به دلیل تصویرسازی نادرست، جامعه درک درستی از مسایل ندارد و کم بودن سواد مالی در جامعه باعث شده سطح تحلیل پایین باشد و تفسیرهای اشتباهی اشاعه یابد.

    وزیر اقتصاد درباره انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی گفت: نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم تا پایان سال دو هزار صورت مالی شرکت‌های دولتی را منتشر کنیم و این شفافیت در حوزه شرکت‌های مالی با اهتمام لازمی که انجام شده را با قاطعیت دنبال می‌کنیم.

    برچسب ها