عصر خودرو

مدیرعامل فولاد خوزستان مطرح کرد:

افزایش سودآوری صنایع با اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها

عصر بازار- مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب توسعه و افزایش سودآوری صنعت بازار سرمایه از جمله صنعت فولاد در آینده خواهد شد.

افزایش سودآوری صنایع با اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امین ابراهیمی در رابطه با مزیت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها اظهار کرد: در حال‌حاضر ارزش بازاری تمام شرکت‌های فولادی در بازار سهام بالغ بر هزار و سیصد و شصت همت است، این شرکت‌ها سال گذشته توانستند سودی را بالغ بر 124 همت به ثبت برسانند؛ همچنین اگر نرخ بازده برگشت این شرکت‌ها را بخواهیم در نظر گیریم زیر 10 درصد خواهد بود.

    وی افزود: امروز اگر نهاد دولتی یا بخش خصوصی بخواهد شرکت فولادی را همانند شرکت فولاد خوزستان که ارزش بازاری تمام شده آن 70 همت است را تاسیس کند می‌بایست چهار برابر عدد مذکور سرمایه در دست داشته باشد.

    مرگ تکنولوژی‌های صنعت فولاد

    مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه گفت: در زنجیره فولاد سودهای ساخته شده به طورعمده مربوط به ماشین آلات، تجهیزات و کوره کارخانه است که باید بروزرسانی شوند، به طور حتم اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار در موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب توسعه و افزایش سودآوری صنعت فولاد در آینده خواهد شد.

    ابراهیمی در پایان بیان کرد: بیش از چهار دهه است که از عمر صنعت فولاد می‌گذرد که در خیلی از حوزه‌های این صنعت دچار مرگ تکنولوژی شده‌ایم و نیاز به نوسازی داریم، به همین منظور تجدید ارزیابی موجب شفافیت سودهای موهوم و درآمدها خواهد شد.

    برچسب ها