عصر خودرو

آغاز عرضه اولیه داتام از چهارشنبه؛ ۶ دی

عصر بازار- عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام گروه مالی داتام از هلدینگ زیرمجموعه بانک ایران زمین چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

آغاز عرضه اولیه داتام از چهارشنبه؛ ۶ دی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، مراسم معارفه گروه مالی داتام برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور عباس فارسی رئیس هیات مدیره، علی عالی زاده مدیرعامل، نماینده تامین سرمایه امید به عنوان ارزش گذار، جمعی از نیرو‌های بانک ایران زمین و گروه مالی برگزار شد تا این شرکت هزار میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام برای چهارشنبه شود.

    عباس فارسی؛ رئیس هیات مدیره گروه مالی داتام در این مراسم گفت: در دو سال گذشته در راستای قانون رفع موانع تولید از طریق مولدسازی برخی شرکت‌ها، بانک مرکزی تکلیفی را بر عهده بانک ایران زمین و هلدینگ توسعه تجارت داتام قرار داد که به همین دلیل به دنبال عرضه مستقیم این شرکت در بورس بوده‌ایم و خوشبختانه این اتفاق در حال تحقق است.

    وی افزود: تمامی فعالیت‌های مالی در حوزه بازار سرمایه به گروه مالی داتام محول شده و یکی از رسالت‌های اصلی این گروه در زنجیره ارزش بانک، استفاده از بازار سرمایه در کنار بازار پول و تامین مالی شرکت‌های اقتصادی است.

    علی عالی زاده؛ مدیرعامل گروه مالی داتام نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه داتام شانزدهمین عرضه اولیه در سال جدید است، تاکید کرد: گروه داتام شامل شرکت اصلی و شرکت‌های کارگزاری حافظ، مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ، پاک انرژی نیکو گستر، لیزینگ ایران زمین، چاورش همراه سرزمین ایرانیان و شرکت خدمات ارزی و صرافی ایران زمین می‌شود.

    وی افزود: شرکت لیزینگ ایران زمین مالکیت 100 درصدی و شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ مالکیت 49درصدی دارد. سرمایه شرکت بیش از هزار میلیارد تومان بوده و 94.91 درصد سهام به شرکت توسعه تجارت داتام و 5 درصد دیگر به شرکت تامین آتیه سرزمین ایرانیان تعلق دارد.

    مدیرعامل گروه مالی داتام با اشاره به اینکه با توجه به عملی شدن برنامه افزایش سرمایه طی امسال، برنامه‌ای برای افزایش سرمایه در دستور کار قرار ندارد، عنوان کرد: تمرکز اصلی فعالیت شرکت‌های حوزه صنعت مالی است و عمدتا هلدینگ‌های وابسته به بانک‌ها و گروه‌های بازار سرمایه در جهت بازار حرکت می‌کنند.

    وی به روند خالص ارزش دارایی‌ صندوق‌ها اشاره کرد و گفت: بزرگترین صندوق در حال حاضر مربوط به بانک ایران زمین از نوع درآمد ثابت است و بر همین اساس از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش دارایی‌های یک هزار و 100 میلیارد تومان بوده ایم.

    عالی زاده با بیان اینکه برنامه توسعه فراوانی را برای شرکت سرمایه گذاری در دستور کار داریم، تاکید کرد: بر اساس ضوابط و قوانین به دنبال تاسیس صندوق‌های جدید با هدف توسعه و پیشرفت و ارائه خدمات بیشتری هستیم.

    مدیرعامل گروه مالی داتام به یکی دیگر از پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: انتشار اوراق مرابحه برای گروه انتخاب الکترونیک آرمان به ارزش 1000 میلیارد تومان و با نرخ 26 درصدی خواهد بود و 2.5 هزار میلیارد تومان هم پروژه تامین مالی در دستور کار است که این اقدام فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت به شمار می‌رود.

    جزئیات عرضه اولیه داتام/

    عالی زاده در حاشیه این نشست به خبرنگار ایبنا گفت: بر اساس اطلاعیه‌ای که شرکت بورس در سایت خود منتشر کرده روز چهارشنبه 10 درصد از سهام شرکت گروه مالی داتام در بورس تهران عرضه می‌شود که معادل یک میلیارد سهم است.

    وی افزود: بورس تهران برای عرضه اولیه دامنه قیمتی 126 تومان تا 155 تومان به ازای هر سهم را درنظر گرفته که 155 تومان سقف قیمت عرضه اولیه خواهد بود.

    مدیرعامل گروه مالی داتام تاکید کرد: باتوجه به عرضه اولیه‌ها در گذشته و اندازه شرکت به نظر می‌رسد عرضه اولیه در قیمت 155 تومان در روز چهارشنبه صورت بگیرد.

    عالی زاده تشریح کرد: شرکت گروه مالی داتام هلدینگ مالی بانک ایران زمین است و در ساختار بانک ایران زمین هلدینگ‌های تخصصی فعالیت می‌کنند که شرکت گروه مالی داتام نقش هلدینگ مالی این گروه را برعهده دارد و راهبری شرکت‌های فعال در صنعت مالی نیز بر عهده داتام است.

    برچسب ها