عصر خودرو

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

نیروگاه‌های برق به سیکل ترکیبی تبدیل شوند

قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق اجرایی شود

عصر بازار- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق اقدام بزرگ مجلس در راستای کمک به نیروگاه‌های بخش خصوصی بوده است.

نیروگاه‌های برق به سیکل ترکیبی تبدیل شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به مهمترین برنامه مجلس برای از افزایش راندمان نیروگاهی در کشور، اظهار داشت: ارتقای راندمان نیروگاهی از جمله برنامه‌های مهم مجلس است چرا که برخی از نیروگاه‌های کشور تنها تا 17 درصد بهره‌وری داشته‌اند و این در حالی است که شاهد بهره‌وری بالای 70 درصد در برخی کشورها هستیم.

    نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها

    وی عنوان کرد: کشورهای دنیا با استفاده از سیستم‌های سیکل ترکیبی بهره‌وری خود را افزایش داده اند. از این رو، یکی از سیاست‌های مجلس یازدهم این بوده که نیروگاه‌های حاضر تبدیل به سیکل ترکیبی شده و تکنولوژی جدید جایگزین قدیم شوند. البته به شرطی که با نوسازی و بهسازی فعلی بتوانیم بازده انرژی را در این حوزه ارتقا دهیم.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بحث حمایت از تجدیدپذیرها و همچنین نیروگاه‌های تجدیدپذیر از دیگر برنامه ها و سیاست‌های اصلی کمیسیون انرژی مجلس در دوره یازدهم بوده است.

    قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق

    رحیمی مظفری با اشاره به قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، افزود: بزرگترین کمک این قانون، توسعه نیروگاه‌های بخش خصوصی بوده، به طوری‌که هم برق را تضمینی خریداری کنند و هم با قیمت مناسب اجازه صادرات به این نیروگاه‌ها داده شود.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: اجرای قانون مانع زدایی از صنعت برق اقدام بزرگ مجلس در راستای کمک به نیروگاه‌های بخش خصوصی بوده است.
    وی بیان کرد: مجلس در بعد نظارتی هم با اقتدار و بدون ملاحظه ورود کرده و توانسته در این حوزه موفق عمل کند و در مجموع، مبنای تمام توسعه نیروگاه‌های کشور، قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق کشور است.

    برچسب ها