عصر خودرو

۱۳۰ هزار میلیارد تومان، ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولت

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۹ همت و در سال ۱۴۰۲ حدود ۴ همت در راستای سیاست مولدسازی بوده است، گفت: ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی حدود ۱۳۰ همت برآورد می‌شود.

۱۳۰ هزار میلیارد تومان، ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مالک رحمتی در نهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اولویت سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: اولیت اول ما واگذاری‌ اموال و بنگاه‌های دولتی در بازار سرمایه است.

    رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با تاکید به این که مردمی‌سازی اقتصاد به معنای گره زدن معیشت مردم به تولید و سودآوری بنگاه‌ها است، گفت: اگر شرایطی ایجاد شود که سهامداری جایگزین خرید طلا، مسکن و... شود،به اقتصاد کشور، کنترل تورم و بهبود تامین مالی و سودآوری بنگاه‌ها کمک کرده‌ایم.

    وی در رابطه با فروش اموال غیردولتی گفت: مجموع فروش اموال غیردولتی از سال 1398 تا پایان سال 1401 برابر با 4.9 همت و در سال 1402 حدود 4 همت در راستای سیاست مولدسازی بوده است.

    رحمتی با بیان این که منابع حاصل از مولدسازی صرف امور جاری کشور نمی‌شود، تصریح کرد: بورس کالا نیاز به تقویت بیشتر دارد و عرضه اموال دولت در بورس مسیر درستی است.

    واگذاری اموال دولت

    وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی نیز توضیح داد: ارزش این املاک حدود 130 همت برآورد می‌شود.

    رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که مولدسازی اموال مازاد دولت 7 روش دارد، گفت: یکی از این روش‌ها واگذاری است. ماهیانه به طور متوسط 80 ملک جدید در راستای مولدسازی شناسایی و 30 مورد قیمت‌گذاری شده و در فرآیند عرضه قرار می‌گیرد. با این حال چسبندگی به دارایی‌ها در دستگاه‌ها نیز بالا است.

    رحمتی با ذکر این نکته که مولدسازی امری مغفول مانده در دولت‌های قبلی بوده که دولت سیزدهم آن را اجرایی کرد، افزود: دستگاه‌های مختلف سازمان خصوصی‌سازی را در امر مولدسازی یاری کنند.

    رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در پایان از برگزاری همایش ملی مولدسازی در آینده نزدیک خبر داد.

    برچسب ها