عصر خودرو

چین: مایل به گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم

عصر بازار- سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری تاکید کرد که پکن مایل به گسترش روابط و همکاری‌ها با تهران است.

چین: مایل به گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، چانگ خوا سفیر چین در تهران با دکتر سجاد احد زاده رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و محمدحسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه روز دوشنبه (22آبان) دیدار و گفت و گو کرد.

    چانگ با اشاره به اینکه در دیدار آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران با شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین توافقات راهبردی جامعی را به امضا کردند، خاطرنشان کرد که پکن مایل به تقویت همکاری با تهران در پیشبرد توافقات راهبردی سران دو کشور و تقویت سطح همکاری طرح «یک کمربند، یک راه» است.

    شی در شهریور 1401 در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند دیدار و گفت و گو کرد. در این نشست دو جانبه رئیس جمهوری چین به طور رسمی از رئیس جمهوری ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.

    در همین راستا، آیت الله رئیسی در اسفند 1401 نخستین بار با استقبال شی جین پینگ وارد پکن شد که در این دیدار اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان تهران-پکن در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور رسید.

    دکتر احد زاده هم در این دیدار تاکید کرد که ایران همواره به توسعه روابط با چین اهمیت زیادی قائل بوده و مایل به همکاری با پکن برای گسترش زمینه های همکاری است.

    چانگ خوا هم در دیدار با محمد حسن شیخ الاسلامی تاکید کرد که پکن مایل به همکاری با تهران برای ایجاد یک اتاق فکر ویژه دانشمندان در راستای تقویت مبادلات و تعمیق درک متقابل و دوستی بین دو ملت، است.

    شیخ اسلامی با اشاره به اینکه برقراری روابط ایران و عربستان به میانجیگری چین صورت گرفته است، خاطرنشان کرد تهران مایل به تقویت همکاری و مبادلات با نهاد های چینی است.

    برچسب ها