عصر خودرو

نقش کلیدی کارتخوان‌های هوشمند در کشف تخلفات حوزه نان

عصر بازار- ­کارتخوان‌های هوشمند در کشف تخلفات حوزه نان نقش کلیدی دارند.

نقش کلیدی کارتخوان‌های هوشمند در کشف تخلفات حوزه نان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، مدیرکل بازرسی و نظارت کالا‌های اساسی جهاد کشاورزی با اشاره به کشف احتکار چند هزار قرص نان در 2 شهرستان خراسان شمالی و اثرگذاری طرح توزیع هوشمند آرد یارانه‌ای گفت: اگر طرح هوشمندسازی اجرا نمی‌شد کشف چنین مواردی ممکن نبود.

    هفته گذشته پس از کشف احتکار چند هزارتایی نان در 2 شهرستان بجنورد و شیروان، مدیران استانی، دستگاه‌های کارتخوان هوشمند را که پس از اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای در نانوایی‌ها بکارگیری شدند، عامل کشف احتکار نان اعلام کردند.
    مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی هم در پی سوء برداشت برخی رسانه‌ها که در روز‌های اخیر طرح دولت را در کشف مفاسد و جلوگیری از هدررفت آرد یارانه‌ای بی تاثیر دانستند، گفت: اگر اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای نبود، کشف چنین مواردی ممکن نبود.
    مسعود امراللهی در خصوص شیوه کشف تخلف اخیر در 2 شهرستان بجنورد و شیروان گفت: همکاران ما در استان خراسان شمالی با استفاده از اطلاعات تراکنش یکی از نانوایی‌ها که نشان می‌داد فردی با یک شماره کارت حدود 10 هزار قرص نان در یک ماه خریداری کرده است، با این تخلف برخورد کردند.
    مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در مورد دسترسی مدیران استانی به سامانه طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای گفت: در استان‌ها، شورای آرد و نان به اطلاعات سامانه به‌صورت روزانه دسترسی دارند. همچنین الگوریتم‌های سامانه، الگو‌هایی برای شناسایی تخلفات در اختیار مدیران استانی قرار داده است تا تراکنش‌های غیر واقعی را شناسایی کنند و با استفاده از اطلاعات بدست آمده با متخلفین برخورد قضایی کنند.

    برچسب ها