عصر خودرو

صادرات نان آزاد شد

عصر بازار- وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که صادرات نان با آرد غیریارنه ای با تایید اداره کل قله و خدمات بازرگانی هر استان بلامانع است.

صادرات نان آزاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم؛ احمد خانی نوذری، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت  با موضوع صادرات نان با آراد غیر یارانه ای اعلام کرد: در خصوص بلامانع بودن صادرات نان غیر یارانه‌ای به اطلاع می‌رساند همانطور که قبلاً به آن سازمان منعکس گردیده و مجدداً یادآوری می‌شود مرجع تشخیص و تعیین آرد مورد استفاده در تهیه نان، اداره کل قله و خدمات بازرگانی استان است که باید صورت وضعیت گندم خریداری شده به صورت آزاد را کنترل نموده و میزان آرد استحصالی آن را محاسبه و تعیین نماید.

    لذا چنانچه با تعیین اداره کل فوق الذکر گندم مورد استفاده برای تهیه نان به صورت غیر یارانه ای خریداری شده باشد، گمرک بر اساس مستندات مربوطه آن را تایید نماید، به استناد مفاد بند ماده 23 قانون احکام دائمی و سایر مقررات و ضوابط جاری از نظر این معاونت بلامانع است.

    بنابراین گزارش مسئولان جهاد کشاورزی از گذشته بر یارانه ای بودن کلیه آرد های موجود در کشور اشاره داشته اند.
    بر این اساس عنوان آرد غیر یارانه ای اشتباه و در هر نوع از آرد درصدی از یارانه وجود دارد و میزان یارانه آرد برای صنایع مختلف متفاوت است.
    پیرو این مطلب سید سعید راد  مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران  در افتتاحیه نمایشگاه غلات،  آرد و نان امسال در این ارتباط در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: گندمی که برای صنف و صنعت پرداخت می‌شود با نرخ سال قبل و با قیمت 12 هزار تومان است و هنوز یارانه‌ به این بخش از تولید داده می‌شود.
    بنابر این گزارش از طرفی احتمال ورود آرد با یارانه بالا (که در نانوایی های سنتی استفاده می شد) به صنف و صنعت محتمل است و باید نظارت‌های دقیقی در این ارتباط صورت گیرد تا از ورود و خروج غیر مجاز آرد خبازی جلوگیری شود.

    برچسب ها