عصر خودرو

سهم تلفات انرژی در کشور بالاتر از نُرم‌های متعارف بین‌المللی است

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ترازنامه انرژی کشور سهم تلفات بالاتر از نُرم‌های متعارف بین‌المللی است و اگر در مورد مدیریت تلفات و مصرف اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد با همین میزان عرضه و تولید می‌توان بهره‌وری بسیار بیشتری داشت و سهم تامین پایدار در کشور افزایش پیدا می‌کند.

سهم تلفات انرژی در کشور بالاتر از نُرم‌های متعارف بین‌المللی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سیداحسان خاندوزی سوم شهریور در آغاز عملیات اجرایی و افتتاح 112 پروژه شاخص توزیع برق استان مرکزی که همزمان با هفته دولت انجام شد، با بیان اینکه یکی از اقدامات امیدبخش کشور در حوزه زیرساخت و توسعه کشور تامین پایدار برق است اظهار کرد: مسیر استفاده از زیرساخت‌ها که متاسفانه در سالیان گذشته بیشتر به سمت مصرف بوده باید با مشارکت بخش‌های تولیدی به سمت بخش‌های تولیدی سوق پیدا کند.

    وی افزود: این مهم امسال به شکل ویژه ‌ری مورد توجه قرار گرفته و وزارت نیرو و وزارت صمت به جد اعتقاد دارند که باید برای سال آینده و سال‌های آینده به ترتیبی عمل شود که مسئله پایداری تامین برق در اولویت و برای تولیدی‌ها به شکل ویژه تر در دستور کار قرار گیرد.

    وزیر آموزش اقتصاد و دارایی تصریح کرد: نظام قیمت‌گذاری و قراردادهای منعقده با بخش‌های نیروگاهی و تولید برق کشور و چاره اندیشی برای حجم بالای تلفات انتقال که در این حوزه اعداد قابل توجهی وجود دارد، باید مورد توجه باشد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: امیدواریم تدابیر سطح کلان در کنار زحمات مناطق و استان‌ها و در همکاری با یکدیگر، وضعیت ناترازی را در سال های آینده به شکل کاهنده در مسیر پایدار و با ثبات قرار دهد.

    فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: پروژه انتقال برق برای بیمارستان ولیعصر یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان بود ولی مسئولان حوزه برق ظرف 48 ساعت کم نظیرترین عملیات انتقال را اجرا کردند و 9 کیلومتر کابل‌گذاری انجام شد.

    وی افزود: اقدام برجسته دیگر، انتقال آب به شهرستان تفرش است که با تنش آبی مواجه است و مشکلاتی برای تامین آب شرب این شهرستان وجود داشت، همچنین مشکل برق این شهرستان برطرف شد که ظرف هفته های آینده اجرایی می شود.

    وی بیان کرد: در حوزه انرژی تجدید پذیر، در قالب برنامه تولید 4000 مگاواتی، 700 مگاوات عملیاتی شده و چند مزرعه بزرگ خورشیدی در حال اجراست. فاز نخست پروژه انرژی خورشیدی شهرستان محلات نیز به زودی وارد مدار می‌شود که بزرگترین تجهیزات خورشیدی در غرب کشور است.

    به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و مسئولان استانی افتتاح دستگاه سی تی انژیو بیمارستان امیرالمومنین با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان، افتتاح و رونمایی دو اتوبوس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.

    وزیر اقتصاد همچنین از بزرگترین پد هلی‌کوپتر و پایگاه اورژانس هوایی کشور در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک بازدید کرد.

    برچسب ها