عصر خودرو

تجارت روسیه و چین امسال به ۲۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

عصر بازار- سرپرست اداره خدمات گمرک فدرال روسیه طی اظهاراتی پیش بینی کرد که گردش مالی تجاری بین این کشور و چین در سال جاری میلادی به ۲۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

تجارت روسیه و چین امسال به ۲۲۰ میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روسلان داویدوف، سرپرست اداره خدمات گمرک فدرال روسیه روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه تجاری آربی‌کی RBK پیش بینی کرد که گردش مالی تجاری بین این کشور و چین در سال جاری میلادی به 220 میلیارد دلار خواهد رسید.

    داویدوف گفت که در دوره ژانویه تا سپتامبر، گردش تجاری دو کشور 27 درصد یا 35 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و چین بزرگترین سهم را در افزایش کلی تجارت در خاور دور روسیه داشته است.

    این مقام روسی پیش بینی کرد: در صورت ادامه روند فعلی، گردش مالی دوجانبه تا پایان سال به 220 میلیارد دلار خواهد رسید.

    سال گذشته میلادی، تجارت بین مسکو و پکن به رکورد 190 میلیارد دلار رسید که 29 درصد افزایش نسبت به سال 2021 نشان می‌داد چرا که تحریم‌های غرب بر سر اوکراین، روسیه را مجبور کرد که جریان تجاری خود را به سمت شرق هدایت کند.

    داویدوف در ادامه تأکید کرد که اداره خدمات گمرک فدرال روسیه به دنبال ساده سازی رویه های گمرکی برای تسریع روند تحویل کالا و رشد تجارت است.

    چین طی بیش از یک دهه اخیر بزرگترین شریک تجاری روسیه بوده و محصولاتی مانند خودرو، ماشین آلات، کالاهای الکترونیکی و سایر محصولات را به این کشور عرضه کرده است.

    بر اساس این گزارش، روسیه نیز عمدتاً محصولاتی مانند نفت خام و سایر سوخت های فسیلی را به چین عرضه کرده است.

    ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت، اخیراً در همایش تجاری انرژی روسیه و چین در پکن تأکید کرد که مسکو در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین شریک تجاری خارجی پکن پس از آمریکاست.

    در سال جاری میلادی، مسکو در فهرست شرکای خارجی پکن در رتبه چهارم قرار گرفت، اما افزایش تجارت دوجانبه طی امسال حکایت از تغییر در این رتبه بندی دارد.

    برچسب ها