عصر خودرو

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

اهمیت برگزاری دوره‌های مبارزه با پولشویی برای تمامی نهادهای مالی

عصر بازار- علیرضا ناصرپور در دوره مبارزه با پولشویی، گفت: طبق قانون بازار اوراق بهادار، یکی از وظایف شورای عالی بورس و سازمان بورس "ساماندهی، حفظ و توسعه بازار منصفانه کارا و شفاف" است و این وظیفه، جز با تحقق و مدیریت مناسب مبارزه با پولشویی محقق نخواهد شد. به همین سبب دوره مربوط به مبارزه با پولشویی برای تمامی نهادهای مالی حاضر در بازار سرمایه برگزار خواهد شد.

اهمیت برگزاری دوره‌های مبارزه با پولشویی برای تمامی نهادهای مالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در دوره مبارزه با پولشویی، گفت: از آنجا که تزریق وجوه به بازار سرمایه از درگاه کارگزاری‌ها صورت می‌گیرد به همین خاطر اهمیت بحث مبارزه با پولشویی در حوزه کارگزاری‌ها به نسبت سایر نهادهای مالی از اهمیت و دقت بیشتری برخوردار است.

    او افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار از دو حیث با بحث مبارزه با پولشویی مواجه بوده، نخست، این سازمان متولی نظارت بر حوزه پولشویی به حساب می‌آید که این امر با همکاری سایر نهادهای مالی و مرکز مبارزه با پولشویی در حال انجام است و از جهت دیگر، سازمان بورس خود به عنوان یک نهاد مشمول در حوزه پولشویی محسوب می‌شود.

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سازمان بورس اکنون در حوزه نهادهای مالی و بازار سرمایه، بابت فعالیت‌ها و اقداماتی که در بحث‌هایی از جمله صدور مجوز، معاملات عمده و... انجام می‌دهد از اداره مبارزه با پولشویی استعلامات لازم را دریافت می‌کند.

    ناصرپور گفت: سازمان بورس در برخی مواقع با چالش‌هایی از جمله سقف میزان شناسایی اشخاص برای اعطای مجوز مواجه است، برگزاری دوره‌های مرتب با پولشویی می‌تواند در تقویت آگاهی و شناخت مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به حوزه پولشویی مثمر ثمر باشد.

    معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تصریح کرد: طبق قانون بازار اوراق بهادار، یکی از وظایف شورای عالی بورس و سازمان بورس "ساماندهی، حفظ و توسعه بازار منصفانه کارا و شفاف" است و این وظیفه جز با تحقق و مدیریت مناسب مبارزه با پولشویی محقق نخواهد شد. به همین خاطر دوره مربوط به مبارزه با پولشویی برای تمامی نهادهای مالی حاضر در بازار سرمایه برگزار خواهد شد.

    برچسب ها