عصر خودرو

طی ۴ روز معاملاتی هفته گذشته

پنج صنعت نیمی از ارزش معاملات خرد را تصاحب کردند

عصر بازار- بازارهای فرابورس در چهار روز معاملاتی هفته گذشته شاهد رشد ۱.۴۴ درصدی شاخص کل و بازدهی مثبت سرمایه‌گذاران بودند. همچنین در این مدت نیمی از ارزش معاملات خرد در بازارهای سهام به ۵ صنعت اختصاص یافت.

پنج صنعت نیمی از ارزش معاملات خرد را تصاحب کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی هفته منتهی به 17 شهریورماه آیفکس با رشدی 381 واحدی معادل 1.44 درصد، همراه شد و در سطح 26 هزار و 777 واحد قرار گرفت.

    گفتنی است طی این مدت ارزش بازار فرابورس هم نزدیک به یک درصد بالا رفت.

    بررسی آمار معاملات فرابورس در 4 روز معاملاتی هفته گذشته نشان می‌دهد طی این مدت بیش از 26 میلیارد و 172 میلیون برگه انواع دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر 256 هزار میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون نوبت معاملاتی، دادوستد شده است.

    در این مدت با توجه به کاهش یک روز معاملاتی، ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل یک درصد و حجم معاملات 17 درصد کاهش را ثبت کرد.

    ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در میان بازارهای سهامی فرابورس، بیشترین ارزش معاملات متعلق به بازار دوم بود. در این مدت بازار دوم شاهد جابه‌جایی بیش از 2 هزار و 850 میلیارد تومان سهام بوده است که کاهشی 11 درصدی را نشان می‌دهد.

    همچنین در بازار اول هم نزدیک به 2 هزار و 500 میلیارد تومان دادوستد انجام شد که نسبت به مدت مشابه هفته ماقبل، کاهشی 20 درصدی داشت.

    بازار پایه با دادوستد 2 هزار و 400 میلیارد تومانی رتبه سوم را در میان بازارهای سهامی فرابورس در هفته گذشته داشت.

    همچنین در بازار ابزارهای مشتقه نیز بیش از 34 میلیارد تومان دادوستد انجام شد. تابلو معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط هم در هفته گذشته دادوستدی 7 میلیارد تومانی را ثبت کرد.

    این گزارش حاکی است طی این مدت در بازار ابزارهای نوین مالی نیز 249 هزار میلیارد تومان دادوستد انجام شد که نسبت به هفته ماقبل تفاوت قابل‌توجهی نداشت و افت 1 درصدی را تجربه کرد.

    در این بازار هفته گذشته بیش از 11 میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، مورد دادوستد قرار گرفت.

    در پایان هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از 6 هزار و 840 میلیارد تومان بود که نیمی از این معاملات متعلق به 5 صنعت است.

    به این ترتیب که گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها، بانکی‌ها، محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی، خودرو و گروه بیمه و صندوق بازنشستگی طی این مدت نزدیک به 50 درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها