عصر خودرو

کاهش تولید نفت اوپک به دنبال پایین آمدن تولید عربستان

عصر بازار- تولید نفت کل اعضای اوپک ۸۳۶ هزار بشکه در روز در ماه گذشته میلادی پایین آمده که بیشتر نتیجه کاهش تولید داوطلبانه عربستان بوده است.

کاهش تولید نفت اوپک به دنبال پایین آمدن تولید عربستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، تولید نفت کل اعضای اوپک 836 هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه پایین آمده و به 27.31 میلیون بشکه در روز رسیده است. عربستان 968 هزار بشکه در روز تولید خود را کم کرده و تقریباً به تعهد خود برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید پایبند مانده است.

    طبق گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت که در روز پنجشنبه منتشر شد، تولید عربستان، لیبی و نیجریه در ماه گذشته میلادی نسبت به ژوئن کاهش یافته است. البته افزایش تولید ایران، آنگولا و عراق این کاهش تولید را جبران کرده است.

    لیبی، ایران و ونزوئلا از قرارداد کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس معاف هستند.

    بیشتر بخوانید
    ائتلاف اوپک پلاس سیاست تولید خود را بدون تغییر نگه داشت

    کاهش 900 هزار بشکه ای تولید روزانه اوپک در ماه گذشته میلادی

    طبق این گزارش، تولید عربستان در ماه ژوئیه 968 هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن کاهش یافته و به متوسط 9.021 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت عربستان به خاطر کاهش تولید داوطلبانه این کشور حالا به کمتر از تولید روسیه رسیده است.

    تولید نفت لیبی و نیجریه هم به ترتیب 52 هزار و 40 هزار بشکه در روز در ماه گذشته میلادی پایین آمده است. عراق، ایران، آنگولا و ونزوئلا تولید خود را افزایش داده‌اند.

    عربستان هفته گذشته اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه خود را در سپتامبر هم ادامه خواهد داد که می‌تواند تولید اوپک را باز هم پایین‌تر بیاورد. روسیه هم اعلام کرده به کاهش تولید خود در سپتامبر ادامه می‌دهد.

    الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته اعلام کرد کشورش صادرات نفت خود را 300 هزار بشکه در روز در سپتامبر پایین می‌آورد. وی گفت روسیه صادرات خود را در ماه اوت 500 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

    تحلیلگران و شرکت کنندگان بازار انتظار دارند ائتلاف اوپک پلاس عرضه نفت را در ادامه سال جاری میلادی محدودتر کند.

    برچسب ها