عصر خودرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

سیاست دولت نظام تک‌نرخی و پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار ارز است

عصر بازار- داوود منظور با بیان اینکه سیاست دولت پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار ارز است و در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز آورده شده است، گفت: این مساله کمک می‌کند بازار ارز تحت نظارت بهتر و بیشتر قرار بگیرد.

سیاست دولت نظام تک‌نرخی و پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار ارز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه روز شنبه در توضیح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با صاحب‌ نظران و فعالان اقتصادی تحت عنوان تبیین اولویت‌های اقتصادی برنامه هفتم توسعه، گفت: در این نشست دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که نسبت به برخی از مواد پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه بود، بیان شد و تلاش کردیم رویکرد برنامه هفتم توسعه در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی را به حاضران توضیح دهیم.

    وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی برنامه هفتم توسعه، استفاده حداکثری از ظرفیت بخش غیردولتی و خصوصی واقعی است، ادامه داد: در جای جای برنامه توسعه هفتم احکامی را پیشنهاد کرده‌ایم که به اطمینان بخشی به بخش خصوصی، پشتیبانی و حمایت از این بخش برای سرمایه‌گذاری بیشتر و حتی اجرای طرح‌های عمرانی و تملکی که باید دولت اجرا کند کمک می‌کند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حوزه موضوع ثبات اقتصادی به ویژه در خصوص بازار ارز و نرخ‌های متعدد ارز موجود در بازار دغدغه‌هایی مطرح شد، گفت: ما کم کم باید به طرف نظام تک نرخی ارز حرکت کنیم و سیاست دولت نیز این است که بتوانیم بازار ارز را پیش‌بینی‌پذیر کنیم و در لایحه نیز پیش‌بینی‌هایی شده که کمک می‌کند بازار ارز تحت نظارت بهتر و بیشتر قرار بگیرد و به تدریج بتوانیم بازار ارز را مدیریت‌پذیر و پیش‌بینی‌پذیر کنیم.

    وی عنوان کرد: در موضوعات دیگری نیز به ویژه در حوزه مالیاتی نگرانی‌هایی مطرح شد و تلاش کردیم مواد مالیاتی را که در برنامه هفتم توسعه آمده برای عزیزان تبیین کنیم.

    برچسب ها