عصر خودرو

در ماه مه صوت گرفت

اقتصاد کره جنوبی جهشی شد

عصر بازار- داده‌های رسمی روز جمعه (۳۰ ژوئن) نشان داد که تولید کارخانه‌های کره جنوبی به طور غیرمنتظره‌ای با توجه به افزایش فروش خودرو و تراشه در ماه مه افزایش یافت، در حالی که فروش خرده‌فروشی نیز در ماه گذشته افزایش یافت که نشانه‌ای دلگرم‌کننده برای بهبود آهسته اقتصاد بود.

اقتصاد کره جنوبی جهشی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، داده‌های آمار کره نشان داد که شاخص تولید صنعتی در ماه مه 3.2 درصد بر اساس فصلی تعدیل شده ماهانه افزایش یافت، در حالی که در ماه آوریل 0.6 درصد کاهش داشت.

    بر اساس محصول، تولید خودرو 8.7 درصد و نیمه هادی‌ها 4.4 درصد در طول ماه افزایش یافت، در حالی که دستگاه‌های ارتباطی 16.9 درصد کاهش یافتند. تولید 7.3 درصد به صورت سالانه کاهش یافت که نسبت به کاهش 9 درصدی در آوریل و 8.5 درصدی انتظار اقتصاددانان خفیف‌تر بود.

    شاخص تولید کل صنعت که شامل هر دو بخش تولید و خدمات می‌شود، در ماه مه 1.3 درصد نسبت به ماه مه افزایش یافت و زیان 1.3 درصدی آوریل را جبران کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، خرده فروشی پس از کاهش 2.6 درصدی در ماه آوریل که بدترین میزان در پنج ماه اخیر بود، در ماه مه 0.4 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها