عصر خودرو

واردات ترکیه از ایران به ۸۲۱ میلیون دلار رسید

عصر بازار- اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار رسیده است.

واردات ترکیه از ایران به ۸۲۱ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی افت 20 درصدی داشته است.

    مبادلات تجاری ایران و ترکیه در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 725 میلیون دلار اعلام شده است. این رقم در چهار ماهه نخست سال قبل 2 میلیارد و 173 میلیون دلار بوده است.

    کاهش بیش از 40 درصدی قیمت گاز مهم‌ترین علت افت ارزش تجارت ایران و ترکیه در چهار ماهه نخست 2023 بوده است.

    بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل 2023 با کاهش 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 904 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل 942 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    واردات ترکیه از ایران در چهار ماهه نخست 2023 نیز کاهش 33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل 1 میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 821 میلیون دلار کاهش یافته است.

    بر اساس این گزارش کل صادرات ترکیه در چهار ماهه نخست سال 2023 بالغ بر 80 میلیارد دلار و واردات این کشور 124 میلیارد دلار بوده است. آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده به ترکیه و روسیه بزرگ‌ترین منبع واردات این کشور اعلام شده است.

    برچسب ها