عصر خودرو

کارگران سرمایه‌های با ارزش بنگاه‌های اقتصادی

عصر بازار- یک کارشناس حوزه کار از کارگران به عنوان سرمایه‌های با ارزش بنگاه‌های اقتصادی نام برد و گفت: باید بستر مطالبه‌گری و احقاق حقوق کارگران را فراهم کنیم.

کارگران سرمایه‌های با ارزش بنگاه‌های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ناصر چمنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران اظهار کرد: مقام معظم رهبری به ارزش کار و کارگر اشاره کردند و فرمودند اگر کارگر نباشد از کار و رشد و پیشرفت و شکوفایی کشور اثری نخواهد بود. بنابر این تهیه خوراک و نیازهای زندگی بشر وابسته به وجود کار و کارگر است و تا کارگر نباشد، ایده و تفکر به تولید نمی‌رسد.

    وی با اشاره به اهمیت کار و ارزش‌گذاری به نیروی کار گفت: کارفرمایان باید به نیروهای کار خود بها بدهند و از وضع معیشت و دغدغه‌های آنها آگاه باشند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود ارتقاء زندگی کارگر و اطمینان خاطر او نسبت به امنیت شغلی و چرخیدن چرخ زندگی آنها را موجب بالارفتن کیفیت تولید دانستند لذا انتظار این است که کارفرمایان به کارگران خود به عنوان سرمایه‌های با ارزش بنگاه‌ اقتصادی توجه نشان بدهند.

    این کارشناس حوزه کار با اشاره به نامگذاری شعار امسال گفت: اگر می‌خواهیم شعار سال به معنای واقعی محقق شود، باید به سمت مهار تورم و رونق تولید گام برداریم و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در راستای این هدف باشد.

    چمنی درعین حال رعایت اصل سه جانبه گرایی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به کارگران و پرهیز از یکجانبه‌گرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه کارگری حق مطالبه‌گری دارد و باید بستر مطالبه‌گری و احقاق حقوق کارگران را فراهم کنیم تا ضمن آگاهی از حقوق خود بتوانند خواسته‌های صنفی و حقوقی را پیگیری کنند.

    وی همچنین با اشاره به نقش موثر نمایندگان کارگر در بنگاه‌های اقتصادی تصریح کرد: بنگاه‌هایی که دارای تشکل‌های کارگری و حضور نمایندگان کارگر هستند، توسعه یافته‌تر و موفق‌تر عمل کرده‌اند زیرا به عنوان رابط بین کارگر و کارفرما به بهبود روابط کارگر و کارفرما و حل مشکلات کمک می‌کنند.

    این کارشناس حوزه کار در پایان بیکاری را زمینه‌ساز بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی از قبیل سرقت و اعتیاد دانست و گفت: باید بستر کار را برای آحاد جامعه فراهم کنیم و در عین ایجاد فرصتهای شغلی در جهت حفظ اشتغال موجود گام برداریم.

    برچسب ها