عصر خودرو

هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری توسعه تجارت ایران و قزاقستان

عصر بازار- مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تسهیل روابط بانکی و مالی، پیش‌نیاز هدفگذاری سه میلیارد دلاری تعیین شده توسط سران ایران و قزاقستان کشور است که در این راستا میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل تجارت دو کشور تشکیل شد.

هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری توسعه تجارت ایران و قزاقستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «هومن فتحی» در جلسه اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان افزود: قزاقستان از کشورهای مهم منطقه بوده و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با این کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

    مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: لغو روادید سفر یکی از اقدامات مهم در جهت بهبود همکاری‌های تجاری بین دو کشور بوده است، به‌طوری که لغو روادید 14 روزه توسط رئیس جمهور قزاقستان اجرایی شد و جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل در آبان 1402 این لغو روادید را برای مسافران قزاقستانی اجرایی خواهد کرد.

    وی تصریح‌کرد: آبان سال گذشته نزدیک به 100 شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آسیای میانه آلماتی حضور چشمگیری داشتند.

    فتحی در رابطه با مبادلات مالی بین دو کشور گفت: تسهیل روابط بانکی و مالی پیش‌نیاز هدف سه میلیارد دلاری تعیین شده توسط سران دو کشور است.

    برچسب ها