عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری داریوش مطرح کرد:

دو مزیت مهم کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی مجامع

عصر بازار- حمید علماء گفت: اقدام اخیر سازمان بورس و کاهش مهلت پرداخت سود به سهامداران ظرف حداکثر ۴ ماه پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها، دو مزیت مهم به همراه دارد.

دو مزیت مهم کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی مجامع
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حمید علماء مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری داریوش  در خصوص مزایای اصلاح اساسنامه ناشران پذیرفته شده نزد سازمان بورس و کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی به سهامداران ظرف حداکثر ٤ ماه پس از مجمع عمومی، بیان کرد: اقدام اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار و کاهش مهلت پرداخت سود به سهامداران ظرف حداکثر 4 ماه پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها، دو مزیت مهم به همراه دارد. مزیت اول آن که به لحاظ مالی دوره تنزیل سود تقسیمی کاهش یافته و جذابیت سود تقسیمی برای سهامداران افزایش خواهد یافت.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دومین مزیت این تصمیم گفت: با توجه به کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی به سهامداران هیئت مدیره شرکت‌ها باید در تقسیم سود دقت بیشتری داشته باشند و مشکلاتی که در گذشته ممکن بود تقسیم سود در پی داشته باشد، مرتفع خواهد شد.

    علماء در خاتمه تصریح کرد: با توجه به الزام ناشران به پرداخت سود از طریق سجام و همین‌طور تصمیم برای کاهش مهلت پرداخت سود مجامع، به نظر می‌رسد بعد از این سهامداران تمایل کمتری برای فروش سهم‌های بنیادی قبل از برگزاری مجامع داشته باشند و سهم‌هایی با سود تقسیمی بالاتر، جذاب‌تر شوند. این موضوع برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی حائز اهمیت خواهد بود.

    برچسب ها