عصر خودرو

واریز سود ۱۶ ناشر برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار

عصر بازار- ۱۶ ناشر حاضر در بازار سرمایه سود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار را در هفته سوم آذر ماه از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کردند.

واریز سود ۱۶ ناشر برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی سپرده گذاری مرکزی، اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز سود سهامداران در سومین هفته از آذرماه سال جاری حاکی از آن است که 16 ناشر سود جاری و سود سنواتی یک میلیون و 299 هزار و 536 سهامدار را که شامل  1 هزار و 704 میلیارد تومان می شود را با حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده اند.

    آمار واریز سود جاری 8 ناشر

    این گزارش می‌افزاید: در هفته سوم آذر ماه امسال، 8 ناشر «پخش‌ هجرت، سرمایه‌گذاری‌ سبحان، تامین ‌سرمایه ‌دماوند، صندوق‌ ETF پالایشی‌ یکم‌-سهام، داروسازی‌ اکسیر، بانک ‌قرض‌الحسنه‌ رسالت، شرکت‌ سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ و معدن، داروسازی ‌الحاوی» سود جاری یک میلیون و 206 هزار و 174 سهامدار که شامل 1 هزار و 606 میلیارد می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

    آمار واریز سود سنواتی 8 ناشر

    همچنین، در این دوره زمانی، 9 شرکت‌ «ریخته‌گری‌ تراکتورسازی‌ ایران، گسترش ‌صنایع‌ پیام، کارخانجات‌ تولیدی ‌شهید قندی، بیمه ‌پردیس‌50%تادیه، داروسازی ‌تولید دارو، گروه‌ صنایع‌ کاغذ پارس‌(سهامی‌عام‌)، سرمایه‌گذاری ‌ارس‌ صبا، پخش‌البرز »، سود سنواتی 93 هزار و 362 سهامدار را که شامل 98 میلیارد و 105 میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده‌اند.

    سامانه سجام چیست ؟

    لازم  به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

    بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

    سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

    مزایای سجامی شدن

    گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

    برچسب ها