عصر خودرو

انگلیس درگیر بدترین تورم در اروپای غربی شد

عصر بازار- آمارهای رسمی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که تورم سالانه در این کشور طی ماه مارس به بیش از ۱۰ درصد رسید که بالاترین نرخ در میان کشورهای اروپای غربی است.

انگلیس درگیر بدترین تورم در اروپای غربی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آمارهای رسمی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که تورم سالانه در این کشور طی ماه مارس به بیش از 10 درصد رسید که بالاترین نرخ در میان کشورهای اروپای غربی است.

    بر اساس گزارش اداره ملی آمار انگلیس (ONS)، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در بریتانیا طی ماه مارس کمتر از حد انتظار کاهش یافت و به 10.1 درصد رسید، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص به 9.8 درصد می‌رسد.

    این در حالی بود که نرخ تورم در ماه فوریه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10.4 درصد بود.

    اداره ملی آمار انگلیس گفت: بزرگترین سهم در افزایش نرخ تورم سالانه CPIH در مارس 2023 مربوط به بخش مسکن و خدمات شهری (عمدتاً از برق، گاز و سایر سوخت‌ها) و مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی بوده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت مواد غذایی با سریع ترین نرخ خود در 45 سال گذشته افزایش یافت و شدیدترین افزایش در ماه مارس در کالاهایی مانند روغن زیتون (49 درصد) و شیر (38 درصد) اعلام شد.

    بریتانیا اکنون تنها کشور اروپای غربی است که تورم دو رقمی را گزارش کرده است.

    بر اساس داده های گردآوری شده توسط رویترز، اتریش با 9.2 درصد و پس از آن ایتالیا با 8.2 درصد قرار دارد. کمترین افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در میان 14 کشور اروپای غربی در اسپانیا (3.1 درصد) ثبت شده است.

    برچسب ها