عصر خودرو

سهامداران و تازه واردان به بورس گرفتار تله های تبلیغاتی فضای مجازی نشوند

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران به ویژه تازه واردان به بورس به تبلیغات فضای مجازی که برای برخی از سهام می‌شود توجه نکنند.

سهامداران و تازه واردان به بورس گرفتار تله های تبلیغاتی فضای مجازی نشوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد خبری زاده گفت: پروژه کردن سهم به این شکل است که یک سری افراد و گروه‌ها با هم دیگر در بستری‌های مختلف که در حال حاضر فضای مجازی است سهم‌هایی را که معمولا از نظر ارزش بازاری جایگاه مناسبی ندارند شروع به تبلیغ  می‌کنند و اغلب وعده‌های کسب بازدهی‌های بسیار بالا در رابطه با سهم می‌دهند.

    او در ادامه افزود: زمانی که اعتماد سهامداران جلب و به شکل تودهی وارد فاز خرید سهام شدند علاوه بر افزایش قیمت سهم خود این افراد در قالب فروشنده در می‌آیند و سپس علاوه بر کاهش قیمت سهم ،سهامدار در صف‌های فروش قفل شده قرار می‌گیرد.

    به گفته این کارشناس، معمولا زمانی که بازار روند صعودی دارد و افراد تمایل به ورود به بازار را دارند بیشتر شاهد این اقدامات و به اصطلاح پروژه سازی هستیم.  اما توصیه به سهامداران به ویژه تازه واردان به بورس این است که اصلا به تبلیغات فضای مجازی که برای برخی از سهام می‌شود توجه نکنند و گرفتار تله این تبلیغات نشوند چرا که دلسوزی و مهربانی در بازار سرمایه مفهمومی ندارد.

    او گفت: سهامداران اگر نیاز به راهنمایی دارند می‌توانند از مبادی رسمی مانند مشاوره سرمایه گذاری‌هایی که مجوز سازمان بورس را دارند استفاده کنند.

    خبری زاد گفت: در آخر نیز به سهامداران توصیه می‌کنم اگر وقت و دانش کافی ندارند انتخاب روش سرمایه گذاری به شیوه غیر مستقیم و استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که تنوع آن هم مناسب است مسیر مطلوب تری برای این افراد خواهد بود.

    برچسب ها