عصر خودرو

کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۲

عصر بازار- در حالی که بخش‌های کشاورزی، ساخت و ساز و هتل و رستوران بیشترین رشد را نشان دادند، تولید ناخالص داخلی روسیه کاهش یافت.

کاهش تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بر اساس آمار، در حالی که بخش‌های کشاورزی (+ 6.7 درصد سالانه)، ساخت و ساز (+ 5 درصد)، و هتل و رستوران (+4.3 درصد) بیشترین رشد را نشان دادند، تولید ناخالص داخلی روسیه کاهش یافت.

    آژانس آمار دولتی روسیه روز جمعه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2022، 2.1 درصد کاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی با قیمت‌های جاری به 153.435 تریلیون روبل (1.88 تریلیون دلار) رسید.

    شاخص تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل 15.8 درصد افزایش یافت. محرک اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی در سال 2022، کاهش 12.7 درصدی شاخص ارزش افزوده در تجارت عمده و خرد، 6.8 درصد در تامین آب، زهکشی، جمع‌آوری و دفع زباله و پاسخ به آلودگی به میزان 2.5 درصد در بخش‌های فرآوری و 1.8 درصد در حمل و نقل و ذخیره سازی بود. در عین حال، بخش‌های خاصی افزایش این شاخص را نشان دادند که بر اساس آمار، بخش‌های کشاورزی (+ 6.7 درصد سالانه)، ساخت و ساز (+ 5 درصد)، و هتل و رستوران (+4.3 درصد) بیشترین رشد را نشان دادند.

    برچسب ها