عصر خودرو

استقبال بورس از بهار با رشد ۵۴ هزار واحدی شاخص

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۸ اسفندماه) با ۵۴ هزار و ۷۱۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحدی ایستاد.

استقبال بورس از بهار با رشد ۵۴ هزار واحدی شاخص
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با 9 هزار و 779 واحد افزایش به 585 هزار و 251 واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و 777 واحد رشد به 345 هزار و 763 واحد رسید.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 24 میلیارد و 537 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 139 هزار و 13 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 13 هزار و 15 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با هفت هزار و 282 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و 160 واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با 2 هزار و 537 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با 2 هزار و 149 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و 819 واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و 639 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با 402 واحد، بانک ملت (وبملت) با 209 واحد، بورس کالای ایران (کالا) با 124 واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با 122 واحد و سیمان اصفهان (سصفها) با 118 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و 885 میلیون برگه سهم به ارزش 11 هزار و 702 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 503 واحد افزایش داشت و به 24 هزار و 394 واحد رسید.

    در این بازار بیش از هشت میلیارد و 591 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 348 هزار و 638 نوبت بود.

    بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، داروسازی دانا (ددانا)، صنایع مادیران (مادیرا) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

    برچسب ها