عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران :

بازار سرمایه همیشه در بلندمدت برنده است

عصر بازار- بازار سرمایه کشور طی چند سال اخیر روندهای متفاوتی را تجربه کرده ،به نحوی که نظیر آن در کمتر دوره‌‌‌ای در تاریخ این بازار مشاهده شده است. اقبال عمومی آحاد جامعه به این بازار و ورود نقدینگی فراوان که سبب سقف‌‌‌شکنی‌‌‌های پی در پی قیمت سهام و شاخص‌‌‌های بورس و فرابورس شد و سپس شرایط معکوس آن در بیش از دوسال گذشته که خروج بخشی از نقدینگی سرمایه‌گذاران خرد را رقم زد، روندهایی است که این بازار در سال‌های اخیر از سر گذرانده است.

بازار سرمایه همیشه در بلندمدت برنده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، نوسانات بازار سرمایه در دو، سه‌سال گذشته در حالی است که این بازار در دوره‌‌‌های زمانی بلندمدت همواره بازدهی بالاتری را در مقایسه با سایر بازارهای رقیب، نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. در این میان، نگاهی به بازارهای مالی دنیا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در بورس کشورهای توسعه‌‌‌یافته عمدتا از طریق ابزارهای مالی غیرمستقیم نظیر انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌‌‌ها راهی بازار می‌‌‌شوند و در واقع ورود غیرمستقیم به این بازار یکی از اصول سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام به شمار می‌رود. طی سال‌های اخیر بازار سرمایه کشور در طراحی، معرفی و توسعه ابزارهای مالی متنوع پیشرفت خوبی داشته است، به نحوی که از طریق انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند سلایق مختلف سرمایه‌گذاران و عامه مردم را با درجات مختلف ریسک‌‌‌پذیری پوشش دهد. علاوه بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نوع با درآمد ثابت، مختلط و سهامی که پیش‌تر در بازار سرمایه وجود داشت، به‌تازگی با رونمایی از صندوق‌هایی نظیر تضمین اصل سرمایه، صندوق بخشی و اهرمی امکانات ویژه و منحصربه‌فردی برای سرمایه‌گذاران پدید آمده است تا سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع‌‌‌تر از گذشته کنند.

    در حال حاضر روند رشد و توسعه ابزارهای مالی، به‌ویژه در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، با سال 1399 قابل مقایسه نیست و نشان‌‌‌دهنده عزم جدی سیاستگذار و متولی بازار سرمایه برای تنوع‌‌‌بخشی به ابزارهای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در این بازار است. به هر ترتیب فراموش نکنیم که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با نگاه بلندمدت (بین 5 تا 10 سال) همیشه موفقیت‌‌‌آمیز بوده است، علاوه بر اینکه ورود به این بازار باعث می‌شود سرمایه‌‌‌های مردمی به بخش مولد اقتصاد تزریق شود و با گذشت زمان رونق اقتصادی را برای صنایع مختلف به ارمغان آورد.

    برچسب ها