عصر خودرو

تا پایان بهمن‌ماه؛

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از ۱۱ میلیارد دلار گذشت

عصر بازار- بررسی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۱ ماهه امسال، حاکی از صدور ۴۳‌میلیون و ۷۹۱ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار است.

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از ۱۱ میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این میزان صادرات از نظر وزنی رشد چهار درصدی و از نظر ارزشی افت پنج درصدی در هم‌سنجی با پارسال نشان می‌دهد.

    بیشترین میزان صادرات در این مدت مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به میزان پنج میلیارد و 193 میلیون دلار بوده است که سهم 46.8 درصدی از مجموع صادرات را به خود اختصاص داده است.

    پس از آن مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و 429 میلیون دلار، «سایر معدن و صنایع معدنی»‌ با 951 میلیون دلار، زنجیره آلومینیوم و محصولات با 937 میلیون دلار و سنگ آهن (گندله) با 560 میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

    در مدت یاد شده همچنین 317 میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان روانه بازارهای صادراتی شد.

    بیشترین رشد ارزش صادرات در این مدت مربوط به زغال سنگ و کک با 874 درصد بوده است.

    برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه چهار میلیون و 51 هزار و 700 تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش چهار میلیارد و 474 میلیون دلار وارد کشور شد.

    زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با یک میلیارد و 445 میلیون دلاری، بیشترین میزان واردات در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها