عصر خودرو

بورس ترکیه چه زمانی باز می‌شود؟

عصر بازار- بنا به اعلام مقامات بازار سهام ترکیه بورس استانبول همچنان تعطیل است و ممکن است فعالیت آن از فردا آغاز شود.

بورس ترکیه چه زمانی باز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، منابع آگاه اعلام کردند که بورس استانبول همچنان تعطیل است و ممکن است فعالیت آن از فردا آغاز شود.

    پس از وقوع دو زمین‌لرزه بزرگ در ترکیه در هفته گذشته در گام نخست مبادلات سهام شرکت‌های واقع در مناطق زلزله‌زده متوقف شد و سپس مقامات ترکیه‌ای تصمیم گرفتند به خاطر تشکیل صف‌‌‌‌‌های فروش سنگین،‌ فعالیت بورس استانبول را به‌طور کامل تعطیل کنند.

    مقامات ترکیه‌ای همچنین قصد دارند پس از ازسرگیری دوباره معاملات سهام در بورس استانبول اقداماتی را در راستای کمک به رشد بازار سهام انجام دهند که ازجمله آنها بازخرید سهام و اعمال معافیت مالیاتی است.

    نورالدین نباتی، وزیر دارایی و خزانه‌داری ترکیه، در این باره نشستی را با مقامات بانک مرکزی، هیات مدیره بورس، مقامات بانک‌های دولتی و نهاد نظارت بر فعالیت‌های بانکی در این کشور برگزار کرده و در باره اقدامات برای کمک به بازار سهام این کشور، مذاکراتی انجام شده است. اگرچه موضوع تمدید تعطیلی بورس استانبول در این مذاکرات مطرح شده اما هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده و در صورتی که این تصمیم تمدید نشود ممکن است فردا این بورس باز شود.

    بورس استانبول از روز چهارشنبه هفته گذشته تعطیل شده؛ چراکه پیش از زلزله هم بورس استانبول بدترین عملکرد را در سال 2023 در میان بورس‌های اقتصادهای نوظهور جهان به ثبت رسانده بود. وقوع زلزله باعث شد تا ده‌ها میلیارد دلار از ارزش بازار سهام ترکیه به فاصله چند روز به باد برود.

    برچسب ها