عصر خودرو

از سوی هیات مدیره سازمان بورس؛

دستورالعمل «تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی» اصلاح شد

عصر بازار- با توجه به بند دو، هشتصد و سی و نهمین صورتجلسه ۹ دی ۱۴۰۱ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل «تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی» اصلاح شد.

دستورالعمل «تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی» اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ فاطمه فتحی، کارشناس مسئول اداره امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اصلاح دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات رتبه‌بندی گفت: با توجه به درخواست سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری فعال و تجربه فعالیت آن شرکت‌ها در چهار سال اخیر و نیاز به تسهیل کسب و کار شرکت‌های مذکور، اعمال برخی اصلاحات در دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی، ضروری به نظر می‌رسید؛ لذا پیشنهادهای مد نظر شرکت‌های مذکور دریافت و از سوی مدیریت نظارت بر نهادهای مالی مورد بررسی قرار گرفت.

    وی عنوان کرد: پس از انجام بررسی و تغییرات لازم و برگزاری جلسات مشترک با شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری و طرح در مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق مقررات بازار سرمایه، اصلاحات دستورالعمل نامبرده از سوی این مدیریت به هیأت مدیره سازمان تقدیم و پس از طرح در هیأت مدیره، مصوب شد.

    فتحی خاطرنشان کرد: عمده تغییرات دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی، در چهار حوزه مهلت‌های زمانی، شرایط کارکنان و سطوح انجام امور و اختیارات و برخی تعاریف است.

    برچسب ها