عصر خودرو

حجم معاملات سامانه ستاد از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال عبور کرد

عصر بازار- مطابق گزارش عملکرد آماری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تعداد معاملات سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ از ۲۱۶ هزار و ۹۱۸ معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال رساند.

حجم معاملات سامانه ستاد از ۳۱۲ هزار میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آخرین گزارش عملکرد آماری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که مربوط به آبان سال جاری است، آماری از پیوستن دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به سامانه ستاد، صدور نماد تجارت الکترونیکی و صدور گواهی امضای الکترونیکی ارائه داده است.

    بر اساس این گزارش، در هشت ماه ابتدایی امسال چهار هزار و 107 دستگاه اجرایی و بیش از 86 هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، 730 دستگاه اجرایی و بیش از 44 هزار مجموعه خصوصی به این سامانه متصل شده بودند.

    در بخش خرید، تعداد معاملات در هشت ماه نخست 1401 از 216 هزار و 918 معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از 312 هزار میلیارد ریال رساند.

    تعداد معاملات بخش مزایده بیش از 15هزار و 902 با حجم 991 هزار میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات بیش از 23 هزار معامله با حجم 3309هزار میلیارد ریال است.

    تعداد نماد تجارت الکترونیکی که در هشت ماه نخست 1401 اعطا شده بیش از 32 هزار نماد است که نسبت به سال گذشته با رشد هشت هزار عددی مواجه شده است.

    آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد رسیدگی به شکایات اینماد است. در هشت ماه ابتدایی 1401 به بیش از 6 هزار و 500 شکایت رسیدگی شده در حالی‌که تعداد رسیدگی به شکایات در مدت زمان مشابه سال گذشته، بیش از 20 هزار شکایت بود.

    کاهش 68.5 درصدی رسیدگی به شکایات نشان می‌دهد با مقرراتی که وضع شده، تعداد شکایات از کسب وکارها نسبت به سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

    بنابر این گزارش عملکرد، در هشت ماه ابتدایی سال جاری، یک میلیون و 54 هزار گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده‌ است.

    برچسب ها