عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اتفاقات مثبت در بازارها با حمایت مستمر از رشد عرضه ها در بورس کالا

عصر بازار- کمال علی پورخنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بررسی تازه ترین وضعیت عرضه محصول‌ها از جمله مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد و خودرو در بورس کالا تاکید کرد با تداوم حمایت از بورس کالا اتفاقات مثبتی در بازار محصول‌ها رخ خواهد داد.

اتفاقات مثبت در بازارها با حمایت مستمر از رشد عرضه ها در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، کمال علی پورخنکداری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از تالار معامات بورس کالا گفت: با هدف بررسی تازه ترین وضعیت عرضه محصول ها از جمله مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد و میزان عرضه محصولات نسبت به تولیدات از تالار معاملات بورس کالا و سازمان بورس بازدید داشتیم. اگر دولت به حمایت از بورس کالا ادامه دهد تا تولیداتی مانند سیمان و فولاد و سایر محصولات در بورس عرضه شده و کشف قیمت مناسبی برای آنها صورت بگیرد، اتفاق مثبتی در بازار محصولات رخ خواهد داد.

    این نماینده مردم در مجلس عدم تعادل در عرضه و تقاضا را عاملی در کشف نادرستی قیمت کالا ها دانست و با اشاره به شیوه های کشف قیمت کالاها اظهار کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا بسیاری از کالا از جمله خودرو متناسب نبوده و از این رو نباید تاخیری در رشد عرضه خودروها در بورس ایجاد شود.

    وی با اشاره به مزایای بورس کالا تصریح کرد: هم اکنون عمده تولیدکنندگان نگران بازار فروش محصولات خودشان هستند، این درحالی است که بورس کالا محل امنی برای تولیدکنندگان جهت فروش محصولاتشان به شمار می‌رود. ضمن اینکه امکان معامله به روش‌های مختلف این محل وجود دارد از طرفی در بورس کالا خریداران و مصرف کنندگان واقعی که عمدتاً از پیمانکاران و شرکت‌های بزرگ هستند توسط وزارت صمت معرفی می‎شود و این امر مانع فساد، رانت و دلالی می‌شود.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عدم فروش محصولات به صورت خُرد را از جمله معایب بورس کالا دانست و گفت: این امر باید به مرور زمان با ایجاد یک بازار جدید ایجاد شود؛ همچنین دولت باید با شرکت‌هایی که به میزان مشخص محصولاتشان را در بورس کالا عرضه نمی‌کنند، برخورد کرده و آنها را جریمه کند و در مقابل مدافعان شفافیت را تشویق کند.

    این نماینده مردم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد که مجلس در تنظیم برنامه هفتم توسعه به موضوع عرضه خُرد محصولات در بازار سرمایه نیز توجه خواهد کرد.

    برچسب ها