عصر خودرو

یارانه تنظیم بازار میوه شب عید حذف شد

عصر بازار- معاون سازمان تعاون روستایی کشور گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید امسال، یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است و تنها در موارد خیلی خاص با تشخیص کارگروه استانی، نرخ میوه برای اقشار آسیب‌پذیر به صورت دستوری تعیین و یارانه آن پرداخت می‌شود.

یارانه تنظیم بازار میوه شب عید حذف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صداوسیما، مرتضی معتمد اظهار کرد: برای بازار میوه شب عید برنامه‌ای به سازمان تعاون روستایی ابلاغ نشده و قرار است بخش خصوصی برای تنظیم بازار میوه شب عید اقدام کند.

    وی افزود: تنظیم بازار شب عید امسال به بخش خصوصی واگذار شده است و سازمان تعاون روستایی تنها بر اجرای صحیح آن نظارت دارد.

    معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: بر این اساس، قیمت میوه تنظیم بازار برای مصرف‌کننده در هر استان در کارگروه خود استان مشخص می‌شود، اما قیمت خرید تعیین نخواهد شد.

    معتمد تصریح کرد: کارگروه‌های استانی فعلاً در حال تعیین مباشر هستند و خرید هنوز شروع نشده، اما روند اجرایی در حال انجام است.

    وی در واکنش به ارزان شدن پرتقال در مراکز تولید تا هر کیلوگرم سه هزار تومان گفت: با آغاز خرید میوه شب عید، قیمت‌ها برای تولیدکننده نیز متعادل خواهد شد.

    معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمتی برای خرید تعیین نشده است خریداران برای ارزان‌تر، با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما باید به نحوی باشد که کشاورزان نیز آسیب نبینند.

    معتمد ادامه داد: در زمان خرید باید کمک شود که قیمت پرتقال کمی به نفع باغ‌داران بالا برود، اما این روند در سیب برعکس است.

    وی گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید امسال یارانه‌ای در نظر گرفته نشده و تنها در موارد خیلی خاص که کارگروه استان تشخیص دهد، قیمت میوه برای اقشار آسیب‌پذیر گران است با پرداخت یارانه، قیمت دستوری نیز برای میوه تعیین و یارانه آن پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها