عصر خودرو

"یارانه" دولت به مادران شیرده دهک اول تا سقف ۴ میلیون تومان

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت یارانه دولت به مادران شیرده دهک اول تا سقف ۴ میلیون تومان در قالب طرح "یسنا" خبر داد.

"یارانه" دولت به مادران شیرده دهک اول تا سقف ۴ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سیدصولت مرتضوی در نشست تشریح همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی با محوریت «مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر با اولویت مادران دارای کودک زیر 2 سال دهک یک درآمدی» و آغاز فاز اول این طرح اظهار کرد: یکی از اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد عدالت اجتماعی است و از بدو تاسیس در حوزه تکافل اجتماعی اقدامات موثری انجام داده است. این خدمات در جای جای این مرز و بوم قابل مشاهده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات خوبی از جمله طرح یارانه معیشتی، تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان در کمیته امداد و بهزیستی و طرحی که از چند روز پیش درباره کودکان 6 ماه تا 5 سال انجام شده، در راستای ایجاد عدالت اجتماعی است. این طرح با اقدام آستان قدس رضوی و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و قرارگاه امام حسن مجتبی و... صورت گرفته است.

    مرتضوی ادامه داد: بالغ بر 110 میلیارد تومان در گام اول برای اجرای این طرح و حمایت از 27 هزار مادر شیرده در دهک‌های اول حمایتی در 8 استان محروم کشور صرف می‌شود. این گام نخست است. عهد می‌بندیم که گام‌های بعدی را بلندتر برداریم و اقدامات موثرتری انجام دهیم.

    وی اضافه کرد: این طرح در 8 استان کشور اجرا می‌شود از جمله استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام.

    وزیر رفاه با اشاره به اینکه در گام نخست، 27 هزار و 500 مادر شیرده که در گروه دهک اول دهک‌بندی‌ها قرار دارند، مشمول طرح می‌شوند، گفت: در بازه زمانی 6 ماهه و برای هر کدام از مادران شیرده تا سقف 4 میلیون تومان پرداخت می‌شود، البته این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ واریز می‌شود اما صرفا مجاز به خرید کالاهای تعریف شده هستند. امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را گسترش دهیم. البته طرح‌های دیگری در راستای جوانی جمعیت در دست اقدام است که عمل خواهد شد.

    برچسب ها