عصر خودرو

آئین‌نامه حمایت از آزادکاران اقتصاد دیجیتال تصویب شد + سند

عصر بازار- وزرای عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال آئین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در اقتصاد دیجیتال (فریلنسری) که شامل بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات است را مصوب کردند.

آئین‌نامه حمایت از آزادکاران اقتصاد دیجیتال تصویب شد + سند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، وزرای عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال آئین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در اقتصاد دیجیتال را مصوب کردند.

    از سوی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، آئین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تصویب شد.

    بر اساس این آئین‌نامه، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای موظف به ایجاد پایگاه ثبت اطلاعات آزادکاران (فریلنسر) حوزه اقتصاد دیجیتال و اعتبارسنجی این افراد شده است. ارائه تسهیلات به پلتفرم‌های آزادکاری و همچنین امکان بیمه تامین اجتماعی آزادکاران اقتصاد دیجیتال کشور از دیگر مفاد این آئین‌نامه است.

    بر اساس تعریف این آئین‌نامه، آزادکار یا فریلنسر، فردی حقیقی است که در استخدام شرکت یا مجموعه خاصی نیست و به شکل پروژه‌ای و پاره‌وقت و به صورت حق‌الزحمه‌ای در داخل کشور برای کارفرماهای مختلف در داخل و خارج از کشور در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب‌و‌کارهای دیجیتال کار می‌کند.

    برای مشاهده این آئین نامه اینجا کلیک کنید.

    برچسب ها