عصر خودرو

افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه) با یک‌هزار و ۹۷۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی ایستاد.

افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با 799 واحد افزایش به 408 هزار و 101 واحد و شاخص قیمت با 475 واحد رشد به 243 هزار و 73 واحد رسید.

    شاخص بازار اول، یک هزار و 651 واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و 361 واحد کاهش را ثبت کردند.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 6 میلیارد و 303 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 34 هزار و 11 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین ایران خودرو (خودرو) با 733 واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با 536 واحد، سایپا (خساپا) با 269 واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با 243 واحد، نفت پارس (شنفت) با 202 واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با 112 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

    در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 544 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 542 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 462 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با 432 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 257 واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 257 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 2 میلیارد و 255 میلیون برگه سهم به ارزش 6 هزار و 591 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 28 واحد کاهش داشت و به 18 هزار و 564 واحد رسید.

    در این بازار بیش از سه میلیارد و 38 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 173 هزار و 477 نوبت بود.

    بهمن دیزل (خدیزل)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، پخش هجرت (هجرت) و ریل سیر کوثر (حسیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

    همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، صنایع مادیران (مادیرا)، پتروشیمی مارون (مارون)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

    برچسب ها