عصر خودرو

تولید صنعتی منطقه یورو روی نردبان ترقی

عصر بازار- داده‌ها نشان داد که تولید صنعتی منطقه یورو در ماه سپتامبر بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش یافت و تولید برای آگوست نیز به سمت بالا بازنگری شد.

تولید صنعتی منطقه یورو روی نردبان ترقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تولید صنعتی قوی‌تر از حد انتظار به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا منطقه یورو علی‌رغم بادهای مخالف شدید ناشی از افزایش شدید قیمت‌های انرژی و افزایش نرخ‌های بهره، همچنان موفق به رشد 0.2 درصدی در فصل به سه ماهه در دوره جولای تا سپتامبر شده است.

    دفتر آمار اتحادیه اروپا یورواستات اعلام کرد که تولید صنعتی در 19 کشور مشترک یورو در سپتامبر 0.9 درصد نسبت به ماه قبل افزایش و 4.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که رشد ماهانه 0.3 درصد و سالانه 2.8 درصد افزایش یابد.

    بر اساس گزارش رویترز، داده‌های ماه اگوست به سمت بالا اصلاح شد و نسبت به ماه قبل دو درصد و نسبت به سال قبل 2.8 درصد افزایش یافت. مواردی از جمله سفارش‌های جدید و انتظارات تولید آتی، همچنان نشان‌دهنده رکود است. کمیسیون اروپا انتظار دارد اقتصاد منطقه یورو در سه ماه آخر سال 2022 و در سه ماهه اول سال 2023 منقبض شود.

    برچسب ها