عصر خودرو

کالاهای استان تهران بیشتر به کدام کشورها صادر می‌شود؟

عصر بازار- سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران از صادرات ۲۹۸ میلیون دلاری طی سه ماهه نخست امسال از استان تهران خبر داد و گفت که بیش از ۶۴ درصد صادرات استان تهران به کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، آلمان و پاکستان انجام شده است.

کالاهای استان تهران بیشتر به کدام کشورها صادر می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا»، حسن میرزایی،   با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار و 376 کارت بازرگانی در تهران فعال است، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد 609 کارت بازرگانی صادر و 1404 فقره تمدید شده است. همچنین بر اساس آمارها در این مدت بیش از 50 درصد از کارت بازرگانی فعال کل کشور و 55 درصد ثبت سفارشات در استان تهران صورت گرفته است.

    میرزایی همچنین با بیان اینکه طی سه ماهه اول امسال 180 هزار تن کالا به ارزش 298 میلیون دلار از تهران انجام شده، تصریح کرد: صادرات از استان تهران نسبت به سه ماهه اول سال قبل 37.96 درصد افزایش داشته است.

    به گفته این مقام مسئول این کالاها به بیش از 160 کشور جهان صادر شده است که مهم‌ترین آن‌ها ترکیه، عراق، افغانستان، آلمان و پاکستان است. سهم این بازارها از کل صادرات استان 64.09 درصد بوده است.

    کالاهای وارداتی تهران بیشتر از کدام کشورها وارد می‌شود؟

    سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت درباره واردات کالا نیز گفت: در این مدت 115 هزار تن کالا به ارزش 2644 میلیون دلار به استان وارد شده که در مقایسه با سال گذشته 9.76 درصد افزایش داشته است.  پنج بازار نخست وارداتی استان تهران نیز امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و سوئیس است که سهم این بازارها از کل واردات استان 79.08 درصد بوده است.

    برچسب ها