عصر خودرو

طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۱

۷۰ درصد از تعهد‌های ارزی وزارت نفت وصول شد

عصر بازار- مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران گفت: در بهار ۱۴۰۱، نزدیک به ۷۰ درصد از تعهد‌های درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شده و حتی بعضی از مطالبات معوق کشور نیز تسویه شده است.

۷۰ درصد از تعهد‌های ارزی وزارت نفت وصول شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقای محمد روستا گفت: فروش نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازطبیعی کشور در جریان بوده و وصول درآمدهای حاصل از آن نیز با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم بی‌وقفه در حال انجام است و تامین پایدار و بدون وقفه کالاهایی اساسی و داروهای مورد نیاز کشور نشان از این اتفاق دارد.

    مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران می گوید: با وجود 2 برابر شدن تکالیف درآمدی وزارت نفت در بودجه سال 1401 نسبت به بودجه سال 1400 که یک جهش به‌شمار می‌آید.

    شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که  تکالیف بودجه‌ای متوجه این وزارتخانه ناظر به فروش و دریافت درآمدها بر مبنای ارز است، چگونگی بازتاب و زمان و نحوه تسعیر آن به ریال و تسهیم آن از تکالیف دیگر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی و خزانه‌داری کل کشور است، همچنین گزارش‌های نهادهای محاسبه‌گر درباره بودجه بر مبنای ریالی تهیه و تنظیم می‌شود.

    این شرکت تاکید کرده، وزارت نفت در سال 1400 موفق به ایفای کامل تعهدهای درآمدی قانون بودجه شده و دولت از این بابت متحمل هیچگونه کسری بودجه‌ای نشده است.

    اخباری درباره تحقق نیافتن تکالیف درآمدی وزارت نفت در قانون بودجه سال 1401 در برخی رسانه منتشر شده بود که منجر به واکنش شرکت ملی نفت ایران شد.

    برچسب ها